کارشناس بانک آمریکایی:تحریم ایران قیمت نفت را به بالای 90 دلار می رساند

به گزارش شارژ 10، یکی از کارشناسان بانک آمریکایی مریل لینچ بیان کرد تحریم های ضد ایرانی آمریکا می تواند قیمت نفت را به زودی به بالای 90 دلار برساند.

کارشناس بانک آمریکایی:تحریم ایران قیمت نفت را به بالای 90 دلار می رساند

به گزارش مهر به نقل از شبکه سی ان بی سی، هوتن یزهاری، کارشناس آمریکایی مریل لینچ اعلام نمود که کوشش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای اختلال در صادرات نفت ایران می تواند به زودی قیمت نفت را به بالای 90 دلار برای هر بشکه برساند.

افت فراتر از انتظار ذخیره سازی نفت در آمریکا، اختلال در فراوری نفت کانادا، نگرانی درباره صادرات نفت لیبی در کنار کوشش ترامپ برای تحریم صادرات نفت ایران، سبب شدند قیمت نفت خام در هفته گذشته به بالاترین حد در چند سال اخیر نزدیک گردد.

یزهاری گفت: فضای کنونی قیمت نفت بسیار جذاب است و دیدگاه مؤسسه ما این است که قیمت نفت تا انتها سه ماهه دوم سال آینده میلادی به 90 دلار می رسد.

وی اضافه نمود: ما به سوی شرایطی حرکت می کنیم که اختلال در عرضه نفت در همه جای جهان مشهود است و البته ترامپ در کوشش برای منزوی کردن ایران و وادار کردن متحدان آمریکا به توقف خرید نفت از ایران، بسیار فعال بوده است.

از سوی دیگر، کارشناسان مؤسسه انرژی اسپکتس اعلام نمودند: عربستان درباره توقف عرضه نفت ایران و جهش محتمل قیمت نفت، واقعا نگران است و شاید حتی وحشت زده است، موضوعی که نمی تواند به طور علنی اعلام کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 535

به "کارشناس بانک آمریکایی:تحریم ایران قیمت نفت را به بالای 90 دلار می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس بانک آمریکایی:تحریم ایران قیمت نفت را به بالای 90 دلار می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید