پیشرفت های اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان باید مستند گردد، شکستن انحصاربرای رشد بازار فناوری

به گزارش شارژ 10، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از پارک فناوری پردیس تأکید کرد که رشد اقتصاد دانش بنیان و دیجیتال در کشور ما جهش مناسبی داشته است.

پیشرفت های اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان باید مستند گردد، شکستن انحصاربرای رشد بازار فناوری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمدجواد آذری جهرمی در بازدید از پارک فناوری پردیس با اشاره به بازدیدهای گذشته خود از این پارک، گفت: هم اکنون زیرساخت هایی باکیفیت و استاندارد بالایی در پارک ایجادشده که نشان می دهد جهش بزرگی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به پارک فناوری پردیس و کارخانه نوآوری آزادی به عنوان نمادهای فناوری، اضافه کرد: نوآوری و پیشرفت احتیاج به نمادسازی دارد و این مراکز به عنوان نمادهای پیشرفت باعث افتخار هستند.

آذری جهرمی به بازدید وزرای ارتباطات کشورهای مختلف از این پارک اشاره نمود و گفت: بعد از بازدید این وزرا دیدگاه آنان نسبت به گذشته بسیار تغییر نموده است.

وی به رشد اقتصاد دانش بنیان و دیجیتال در دولت های یازدهم و دوازدهم اشاره نمود و اضافه کرد: این حجم رشد بالا باید مستند گردد و اندازه این اقتصاد در آمارها به صورت عدد و رقم معین و اعلام گردد چراکه این پیشرفت در مراکز جهانی نیز موردتوجه قرار می گیرد.

وزیر ارتباطات توضیح داد: شرکت های دانش بنیان همواره در بحران های مختلف مانند کرونا توانسته اند ظرفیت خود را در یاری به کشور نشان دهند.

وی با اشاره به فشار حداکثری دولت ترامپ و هم زمان اعلام جهش فراوری از طرف رهبر انقلاب، اضافه کرد: در چنین شرایطی پیغام کارهای اجرا شده در این مراکز باید به صورت روشن به جهان مخابره گردد و به لحاظ سیاسی نیز نشان داده گردد که فشار حداکثری کارساز نیست.

آذری جهرمی با اشاره به توسعه زیرساخت های ICT در دولت های یازدهم و دوازدهم تأکید کرد: اولویت ما در این دوره توسعه بازار و تثبیت قیمت ها بود به طوری که هم اکنون 70 میلیون نفر به شبکه متصل هستند که همین دسترسی بازار بزرگی در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد نموده است.

وی به سهم 15 و نیم درصدی فناوری اطلاعات در کشورهای پیشرفته از اقتصاد اشاره نمود و اضافه کرد: این رقم در ایران شش و نیم درصد است که برای رسیدن به رشد مناسب باید موانع برداشته و انحصار شکسته گردد.

این خبردر حال تکمیل است

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1030

به "پیشرفت های اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان باید مستند گردد، شکستن انحصاربرای رشد بازار فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت های اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان باید مستند گردد، شکستن انحصاربرای رشد بازار فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید