هشدار گوترش درباره فزونی طلبی سفیدپوستان خبرنگاران

به گزارش شارژ 10، دبیرکل سازمان ملل نسبت به خطر رجحان طلبی سفیدپوستان و جنبش های نئونازی در سراسر جهان هشدار داده است.

هشدار گوترش درباره فزونی طلبی سفیدپوستان خبرنگاران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دوشنبه در اظهاراتی هشدار داد، برتری طلبی سفیدپوستان و جنبش های نئونازی در حال تبدیل به یک تهدید فراملی است و این جنبش های نژادپرستانه از بحران شیوع ویروس کرونا برای جلب حمایت های بیشتر سوء استفاده کرده اند.

گوترش در اظهاراتی در شورای حقوق بشر سازمان ملل افزود: خطر ناشی از گروه هایی که موجب گسترش نفرت پراکنی در سطح جهان می شوند، روز به روز در حال افزایش است.

وی در ادامه تاکید کرد: برتری طلبی سفیدپوستان و جنبش های نئونازی چیزی فراتر از تهدیدات تروریستی داخلی است. این جنبش ها در حال تبدیل به یک تهدید فراملی است.

گوترش بدون اشاره به نام کشور های خاصی، شرح داد: امروز این جنبش های افراطی به یک تهدید امنیتی داخلی در برخی کشور ها تبدیل شده اند.

اظهارات دبیرکل سازمان ملل در حالی است که تنش های نژادی در آمریکا در دوره ریاست جمهوری 4 ساله دونالد ترامپ تشدید شده است. جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفته است که یورش مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه توسط اوباش، افراط گرایان سیاسی و سفیدپوستان افراطی انجام شده است.

گوترش گفت: به یک اقدام هماهنگ جهانی برای مقابله و شکست دادن این خطر بزرگ و رو به افزایش نیاز داریم.

میشل باشلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل قصد دارد 18 مارس گزارش خود درباره نژادپرستی سیستماتیک علیه آفریقایی تبار ها را منتشر کند.

تحقیقات جهانی درباره بدرفتاری و نژادپرستی علیه سیاهپوستان پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی در میناپولیس در ماه می سال گذشته توسط یک مامور پلیس سفیدپوست، آغاز شده است.

گوترش افزود: مقام های رسمی در برخی کشور ها به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا تدابیر امنیتی شدیدی را برای سرکوب مخالفان اتخاذ و اجرا کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1490

به "هشدار گوترش درباره فزونی طلبی سفیدپوستان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار گوترش درباره فزونی طلبی سفیدپوستان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید