نظام غذایی چین واجد تعریف جهانی امنیت غذا نیست، افزایش میانگین مطالعه جهان پس از کرونا

به گزارش شارژ 10، پژوهشگر حوزه بهداشت جهانی گفت: اگر تعریف سازمان ملل متحد در تعریف جهانی امنیت غذایی را مبنا قرار دهیم، نظام فراوری غذا در کشور چین با تعریف پذیرفته شده جهانی همخوانی ندارد.

نظام غذایی چین واجد تعریف جهانی امنیت غذا نیست، افزایش میانگین مطالعه جهان پس از کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از خمینی شهر، احسان طاهری حاجی وند در سمینار مجازی نقش سازمان بهداشت جهانی در کنترل بحران شیوع ویروس COVID-19 که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر برگزار گردید، با اشاره به بعضی از ابعاد بحران شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: از منظر حقوقی چنانچه تعریف سازمان ملل متحد در تعریف جهانی امنیت غذایی را مبنا قرار دهیم، نظام فراوری غذا در کشور چین با تعریف پذیرفته شده جهانی همخوانی ندارد.

وی اضافه نمود: نظام غذایی چین فاقد اصول تعریف شده جهانی مانند پایداربودن، سالم بودن و ایمن بودن است. حداقل 60 سال بوده که گروهی از دانشمندان هشدار می دهند با یورش بشر به طبیعت و بهره کشی بی رویه از ذخایر خاک و آب، چیزی به نابودی جلوه های حیات بر کره خاکی باقی نمانده است.

پژوهشگر حوزه بهداشت جهانی با بیان اینکه اکنون بشر مشغول شستن دست خود است و جهان درنگی نموده تا نفسی تازه کند! ادامه داد: کرونا در همان ابتدای ورودش حکمی داد مبنی بر اینکه دست های خود را بشویید و این پیغام جدی به بشریت در واقع به این معناست که دست بشر آلوده به قتل درختان، نابودی جنگل ها، کشتار حیوانات و تبدیل زیستگاه های خبرنگارانن به سازه های بتنی، نسل کشی جانوری، نابودکردن رودخانه ها، دریاچه ها و تالاب ها و انباشتن جهان از زباله است.

طاهری حاجی وند به بخش دیگری از آثار و پیغامدهای زیست محیطی بحران کرونا پرداخت و اعلام کرد: گفته می گردد کرونا حیات بیولوژیک سیاره زمین را متحول خواهد نمود که از آن جمله می توان به کاهش بیش از 200 میلیون مترمکعب گازهای گلخانه ای و دی اکسیدکربن، پایین آمدن دمای کره زمین در آینده ای نزدیک، حفظ بقای بیش از 700 گونه گیاهی و جانوری در صورت وجود شرایط فعلی به مدت یک سال، کاهش چند صد میلیون تن زباله پلاستیکی و افزایش چشمگیر بهداشت عمومی اشاره نمود.

جهانی بعد از کرونا جایگاه های خالی بسیار دارد

وی با اشاره به بعضی تحولات جهانی پس از کرونا اعلام نمود: جهانی بعد از کرونا میزها و جایگاه های بسیار زیادی را خالی از حضور افراد خواهد نمود و سیستم آموزش انسانی را به سمت بهره گیری از ویدیو کنفرانس ها و آموزش های تحت شبکه اینترنت تغییر خواهد داد و سرفصل تازه ای از آینده علم و آموزش را بر بشریت خواهد گگردد.

استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر عنوان نمود: مدارس و دانشگاه ها به ناچار به جدیدترین ابزار انتقال علم مجهز خواهند شد که به طور مستقیم و غیرمستقیم از نابودی جنگل ها برای چاپ کتب درسی و آموزشی در سراسر جهان محافظت نموده و به طرز شگفت انگیزی، میانگین مطالعه ساکنان کره خاکی را در یک سال افزایش خواهد داد.

طاهری حاجی وند بحران کرونا را نویددهنده افزایش مصرف فرهنگی در حوزه کتاب خوب، فیلم خوب، موسیقی خوب، بازی خوب برشمرد و اضافه نمود: انسان های زیادی برای زنده ماندن مجبور به یادگیری و خواندن خواهند شد و قرنطینه های درمانی ویروس کرونا، کتاب های دیجیتال و خاک خورده کتابخانه ها را جان دوباره ای خواهد بخشید و صنایع دستی و هنرهای مبتنی بر فرد یک رنسانس تازه را تجربه خواهند کرد.

وی در جمع بندی و نتیجه گیری پیغامدها و نتایج بحران جهانی کرونا از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی(WHO) تأکید کرد: در جریان بحران کرونا سازمان WHO پیروز به مشخص و معرفی شاخص های جدیدی برای شناسایی، مواجهه، مدیریت بالینی، درمان اولیه، جلوگیری از گسترش ویروس و شناسایی راه های رسمی شروع ویروس شد و در این زمینه پروتکل هایی را تدوین و به دولت ها و جهان ارائه کرد.

سازمان بهداشت جهانی در مقابله با کرونا ناپیروز است

این پژوهشگر حوزه بهداشت جهانی ادامه داد: با این حال، اطلاعات فعلی به دست آمده نشان می دهد که این سازمان پیروز به وضع قوانین، مقررات و رژیم های حقوقی بین المللی مورد اجماع نشده که مشخصاً برگزارنکردن اجلاس، کنفرانس یا نشستی در قالب مجمع جهانی بهداشت یا کنفرانس های موردی (Adhoc) حتی به صورت آنلاین که می توانست به یکپارچگی رفتاری جهانی منجر گردد، از این جمله است.

طاهری حاجی وند اعلام کرد: از منظر وظایف اجرایی، سازمان WHO توانسته عملکرد بهنگام و خوبی را از خود نشان داده و حجم وسیع فعالیت های اجرایی صورت گرفته و سرعت عمل آن به ویژه زمان مناسب تحویل کیت های تشخیص به جمهوری اسلامی ایران، مؤید عملکرد قابل قبول این سازمان است.

به گزارش خبرنگاران، در سمینار مجازی نقش سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مدیریت و کنترل بحران شیوع کرونا که به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد خمینی شهر با همکاری انجمن علمی حقوق این واحد دانشگاهی برگزار گردید، مباحثی مانند معرفی سازمان WHO، انواع اپیدمی ها و مقوله پاندمی ها، بحران کووید - 19، اقدامات سازمان بهداشت جهانی WHO در زمینه بحران کووید - 19، اقدامات اساسیWHO در بحران های سلامت دیگر و تأثیر بحران کووید - 19 بر افزایش نقش سازمان های بین المللی توسط استادان مدعو این سمینار مجازی و با شرکت آقای احمد سیفی رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی مورد آنالیز نهاده شد.

انتهای پیغام/4121/4103/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 909

به "نظام غذایی چین واجد تعریف جهانی امنیت غذا نیست، افزایش میانگین مطالعه جهان پس از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام غذایی چین واجد تعریف جهانی امنیت غذا نیست، افزایش میانگین مطالعه جهان پس از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید