خبرنگاران پویش درس خانه

به گزارش شارژ 10، تهران- خبرنگاران- پویش درس خانه به همت وزارت آموزش و پرورش و با هدف تدریس مجازی برای مخاطبان بزرگسال، دبیران، آموزگاران و هنرآموزان پایه های 1 تا 12 برگزار گردید و مورد توجه این افراد در فضای واقعی و همچنین اینستاگرام نهاده شد.

خبرنگاران پویش درس خانه

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پویش درس خانه با هدف پوشش آموزشی دانش آموزان در خانه و با معیارهای محتوایی چون رعایت مسائل فرهنگی تربیتی، تعهد به اهداف کتاب درسی، رعایت محتوای کتب درسی، بخش یک سوم انتهایی کتاب، مراعات صحت علمی، رعایت زبان فارسی معیار، فراهم نمودن امکان خودارزیابی برای مخاطبان و بکارگیری خلاقیت و ابتکار در تهیه و فراوری فیلم در فاصله زمانی اسفند 1398 خورشیدی تا اردیبهشت 1399 خورشیدی تشکیل شده است که این پویش در فضای اینستاگرام هم اطلاع رسانی شده است.

مراحل شرکت در این پویش بدین توضیح است: ضبط ویدئویی تدریس، ثبت نام و بارگذاری در وب سایت آپارات، ارزیابی و امتیازدهی به ویدئوها از طرف کاربران و دانش آموزان و در آخر ارزیابی و داوری آثار برتر از طرف کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.

همچنین به نفرات برتر این پویش تقدیرنامه هایی از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و سازمان فناوری اطلاعات ایران، صدور مدرک ضمن خدمت و شرکت رایگان در دوره های آموزشی مرکز یادگیری مربی موسسه تبیان اهدا می گردد.

یکی از نمونه های اینستاگرامی و کارشناس آموزشی پویش درس خانه

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نخستین بار از راه اندازی پویش درس خانه در سایت رشد برای بارگذاری محتوای آموزشی فراوری شده توسط معلمان خبر داده بود. علی ذوعلم با اشاره به راه اندازی پویشدرس خانه و محتواهای فراوری شده، اظهارکرد: در حال حاضر دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در کلاس درس و استفاده حضوری از معلمان محروم هستند، به همین منظور کوشش هایی در وزارت آموزش و پرورش انجام شد که بتوان با استفاده از فضای مجازی و همچنین خلاقیت و فعالیت معلمان، فرایند آموزشی پیدا کند. به همین دلیل در سایت رشد (شبکه ملی مدارس کشور) پویش درس خانه برای همکاران فرهنگی و معلمان پیش بینی شده تا درسی را که ارائه می دهند در اختیار دیگران قرار بگیرد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: در این پویش که اقدامی مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، دروس مجازی که معلمان با خلاقیت و نوآوری خودشان فراوری نماینده آن هستند، مورد سنجش و ارزشیابی قرار می گیرد. در این پویش بهترین محتواها مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب می شوند و از کسانی که این برنامه و محتوا را خلق نموده اند، تقدیر صورت می گیرد و محتوا در اختیار بقیه افراد قرار می گیرد تا آنها نیز از آن استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه باید از این شرایط ایجاد شده (بیماری کرونا و تعطیلی مدارس) به عنوان یک فرصت استفاده کرد، گفت: باید بتوانیم با تلفیق رسانه های دیگر در کنار کتاب درسی به عنوان یک بسته تربیت و یادگیری که در اسناد تحولی وزارت آموزش و پرورش هم به آن تاکید شده است، استفاده کنیم. مطابق اسناد بالادستی، محتوای آموزشی صرفاً به وسیله کتاب نباید منتقل گردد بلکه باید بتوانیم از معلمان به عنوان فراورینمایندگان محتوای آموزشی استفاده کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 850

به "خبرنگاران پویش درس خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پویش درس خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید