نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فنی وحرفه ای 1 به 250 است ، بهره گیری از اساتید صنعت برای جبران کمبود ها

به گزارش شارژ 10، رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای گفت: نسبت کادر آموزشی این دانشگاه به تعداد دانشجویان حدود 1 به 250 است.

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فنی وحرفه ای 1 به 250 است ، بهره گیری از اساتید صنعت برای جبران کمبود ها

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

ابراهیم صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره رعایت نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه بیان نمود: کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای شامل حدود یک هزار اعضای هیئت علمی و حدود 20 هزار نیروی حق االتدریس است که با احتساب دانشجویان، نسبت استاد به دانشجو تقریبا یک به 250 می گردد.

صالحی عمران با اشاره به بعضی کمبود ها در زمینه داشتن اساتید ثابت در دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: معمولا احتیاج های خود را از صنعت تامین می کنیم و با بهره گیری از 20 هزار نیروی حق التدریس و اساتید حرفه ای و باتجربه کمبود ها را جبران می کنیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: اینگونه داشتن کادر آموزشی، به نسبت کار صحیحی است چرا که آموزش ها متغیر است و با تغییر رشته ها در طول زمان، دانشگاه مهارتی باید بتواند در کنار اساتید ثابت از تجربیات و مهارت های اساتید صنعتی هم بهره مند گردد.

وی با بیان اینکه به طور کلی شاید اصراری به داشتن اساتید ثابت نباشد، تاکید نمود: درواقع تمام دانشگاه های مهارتی باید در این بخش توانمند شوند و ضمن داشتن اساتید ثابت بتوانند با به خدمت دریافت اساتیدی از بخش های مختلف صنعت، آموزشی های مهارتی خود را به دانشجویان پیش ببرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 872

به "نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فنی وحرفه ای 1 به 250 است ، بهره گیری از اساتید صنعت برای جبران کمبود ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه فنی وحرفه ای 1 به 250 است ، بهره گیری از اساتید صنعت برای جبران کمبود ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید