مسائل صنایع و معادن تعطیل شده رسیدگی گردد

به گزارش شارژ 10، رئیس اتاق بجنورد آنالیز و رسیدگی به معادن و صنایع که تعطیل شده را خواهان شد و گفت: این واحدها سرمایه های کشور و استان هستند و باید با حمایت مسئولان به چرخه فعالیت بازگردند.

مسائل صنایع و معادن تعطیل شده رسیدگی گردد

سعید پورآبادی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی اضافه نمود: باید تعطیلی و یا فعالیت با ظرفیت کم این واحدها موردآنالیز قرار گیرد، سرمایه گذاری باعث ایجاد درآمد در استان و اشتغال خواهد شد، اگر واحدها تعطیل شوند درآمد مردم استان نیز به خودی خود کم خواهد شد و بیکاری افزایش می یابد.

به گفته او بعضی از معادن آغاز به کار شده اند اما در وسط کار به آنان گفته می گردد که فعالیت مقرون به صرفه نیست.

پورآبادی خواهان بازگشت پفراینده های بنگاه های مالی از دادگاه و بازبینی دوباره آنها شد و اظهار کرد: باید در حل مسائل و مسائل دنبال راه های صلح و سازش باشیم و کوچک ترین مشکل را به راه طولانی دادگاه ارسال نکنیم.

او با بیان اینکه بعضاً بی رحمانه رفتار می گردد اضافه نمود: بعضی از پفراینده ها از سرمایه گذاران خواسته می گردد که از حریم شهر خارج شوند، این افراد بدون نبود زیرساخت ها و امکانات و جا و مکان کجا بفرایند.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: دستگاه های اجرایی با فرایند کند اداری و سخت گیری های بی مورد سرمایه گذاران را خسته ننمایند که پیامد آن توسعه نیافتگی استان است.

محمدعلی شجاعی اظهار کرد: بخش خصوصی باید در استان سرمایه گذاری کند که در پی آن درآمد و اشتغال ایجاد می گردد.

او اضافه نمود: سیستم دولتی در بحث سرمایه گذاری پیروز عمل ننموده است که این مسائل و مسائلی را برای حوزه مالی ایجاد نموده است.

شجاعی سرمایه گذاری در بخش دولتی را همچون کودکی معلول دانست که با این شرایط عظیم شده است و گفت: باید از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری حمایت کنیم که دولت نیز در این خصوص تأکید زیاد دارد.

او بر رعایت آداب سرمایه گذاری تأکید کرد و اضافه نمود: معادن گنج هایی هستند که باید برای بهره برداری از آن به شکل اصولی و علمی وارد شویم تا برای سرمایه گذار و مردم منطقه سودآوری داشته باشد.

شجاعی بر حمایت از سرمایه گذاران در بخش معادن تأکید کرد و گفت: از دستگاه های مسئول و مربوط و بانک ها می خواهیم که در مورد بهره برداری از طرح های معادن در مرحله نخست، کارشناسی موردنظر را داشته باشند و تمامی مسائل و مسائل را به سرمایه گذار گوشزد نمایند.

او از اتاق بجنورد و سازمان صمت خواست تا تمامی طرح هایی که هم اینک دچار مشکل شده و احتیاج به مصوبه ملی را دارد آنالیز نمایند و اضافه نمود: طرح هایی که با دریافت تسهیلات مسائل آنان حل خواهد شد در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی کشور مطرح و برای رفع شدن مسائل آنها کوشش خواهیم کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: زیرساخت های معدنی استان ضعیف و سرمایه گذاری در این بخش کم است و به همین علت سازمان توسعـه و نوسـازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو با ایجاد تفاهم نامه ای وارد این حوزه شد هم اینک برای اجرایی شدن این تفاهم نامه دقت لازم را در مورد اجرایی شدن بندهای آن داشته باشید.

شجاعی در بخش دیگری از سخنانش از ارجاع مسائل حوزه راه و شهرسازی به دادگاه از سوی اداره کل مربوطه انتقاد کرد و گفت: این روش نادرست را آموخته اند و با کوچک ترین مشکل پفراینده را به دادگاه معرفی می نمایند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ارسال پفراینده ها به دادگاه هنر نیست اضافه نمود: اگر پفراینده ها مسائلی ازنظر فنی دارد باید به دنبال رفع شدن مسائل باشید نه اینکه به سرعت به دادگاه معرفی کنید که به دنبال آن مسائل و مسائل زیادی نیز برای سرمایه گذاران ایجاد می گردد.

او از این اداره کل خواست تا پفراینده هایی را که به دادگاه ارسال نموده اند دوباره آنان را بازبینی نمایند و گفت: باید در حل مسائل و مسائل دنبال راه های صلح و سازش باشیم و کوچک ترین مشکل را به راه طولانی دادگاه ارسال نکنیم.

شجاعی با بیان اینکه بعضاً بی رحمانه رفتار می گردد اضافه نمود: د بعضی از پفراینده ها از سرمایه گذاران خواسته می گردد که از حریم شهر خارج شوند، این افراد بدون نبود زیرساخت ها و امکانات و جا و مکان کجا بفرایند.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: نباید بخش دولتی از ناحیه قدرت وارد گردد بلکه باید شرایط، امکانات و زیرساخت ها را نیز ببیند بعد به دنبال راه کاری برای حل مشکل باشد نه اینکه تنها راه را متوقف کردن سرمایه گذاری ببیند.

او اضافه نمود: راه و شهرسازی باید پفراینده هایی را که به دادگستری استان ارسال نموده است، دوباره آنالیز کند و ما نیز به آنان یاری خواهیم کرد و مجوزهای مربوطه را نیز از کشور خواهیم گرفت تا این پفراینده ها از دادگاه برگردد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان شمالی گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) باید مصوبات استان را اجرایی و به تعهدات خود عمل نمایند.

محمود قنبری اضافه نمود: نباید فقط به نامه نگاری با وزارتخانه ها بسنده کرد بلکه باید مدیران به صورت حضوری با افراد مسئول در این خصوص مذاکره نمایند تا این تعهدات معین تکلیف گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1387

به "مسائل صنایع و معادن تعطیل شده رسیدگی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل صنایع و معادن تعطیل شده رسیدگی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید