عسل چینی نداریم

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران: رئیس اتحادیه زنبورداران اردبیل گفت: در بازار ایران عسل چینی وجود ندارد چراکه صحت ندارد از کشور چین عسل هایی وارد ایران شده و دوباره بسته بندی می شوند.

عسل چینی نداریم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، فردین صفوی گفت: چینی ها عسل طبیعی ناب و خالص ما را خریداری نموده و در قالب بسته بندی های جدید به کشور ترکیه روانه بازار می نمایند.

وی یکی از مسائل و موانع فراوری عسل را در اردبیل معیوب بودن فرایند برندسازی و بسته بندی مناسب اعلام کرد و گفت: معتقدم برای برطرف این مشکل باید از متولیان این امر حمایت جدی صورت گیرد تا با یک بسته بندی مناسب، زیبا و شیک بتوانیم هم در فراوری و هم در صادرات عسل پیروز عمل کنیم.

رئیس اتحادیه زنبورداران اردبیل اضافه نمود: فراورینمایندگان نه سربار دولت و نه مردم هستند و هیچگونه تشویق و ترغیب نیز نمی خواهیم اما انتظار داریم جهت صادرات عسل فراهم گردد و جلوی بعضی از رانت خواری پرداخت تسهیلات به یک شرکت خاص گرفته گردد چرا که بعضی از این واحدها به رغم حمایت های مختلف به شرایط ورشکستگی افتاده اند.

صفوی اعلام کرد: به هیچ وجه پرداخت تسهیلات با نرخ سود 21 درصد برای فراورینماینده صرفه مالی ندارد و تاکنون نیز دریافت نماینده این تسهیلات نتوانسته اند شرایطی را به وجود آورند تا امکان فراوری و صادرات محصولات فراهم آید.

وی فعال بودن تنها سه شرکت تعاونی را در فراوری و عرصه محصولات یادآور شد و ادامه داد: اینکه در جهتها و جاده های گردشگری عسل های رنگی عرضه می گردد مربوط به رنگ شیشه ها است و اکثر این عسل ها تقلبی و مصنوعی بوده و مورد تأیید آزمایشگاه ها هم نیست.

رئیس اتحادیه زنبورداران اردبیل به مردم توصیه کرد که در خرید عسل همراه با موم توجه نموده و هرگز عسل بدون موم خریداری ننمایند.

صفوی بهترین روش در تشخیص کیفیت عسل را آزمایشگاه اعلام کرد و یادآور شد: برای اینکه ارزش غذایی عسل معلوم شده و جلوی بعضی از شایعات نیز گرفته گردد باید به آزمایشگاه مجهزی که در دامپزشکی استان وجود دارد اعتماد نموده و نتایج آن را مورد پذیرش قرار داد.

وی با انتقاد از بکارگیری بعضی از اصطلاحات نامتعارف در فروش عسل به عنوان عسل ملکه در کنار جاده ها و به صورت غیرکارشناسی مردم یقین داشته باشند که ملکه عسل فراوری نمی کند بلکه تخم گذاری وظیفه اوست و این حرف گزافی است که بخواهیم عناوین مختلف برای عرضه عسل بکارگیری کنیم.

رئیس اتحادیه زنبورداران اردبیل در خصوص رنگ عسل نیز علت سیاه بودن فراوری عسل در بعضی از مراکز و فروشگاه ها را برای ایجاد رضایت مشتریان بکارگیری اصطلاحات مشتری پسند اعلام کرد و اضافه نمود: اینکه موم سیاه تر باشد عسل طبیعی تر بوده حرف گزافی است چرا که رنگ طبیعی عسل همان رنگ معمولی و به اصطلاح رنگ عسلی است که روشن بوده و شفافیت آن نیز تعیین باشد.

صفوی فعالیت زنبورداران را در مناطق مختلف از باغات شمال گرفته تا مرکبات مازندران و عسل فراوری شده را مربوط به مرکبات و گیاهان جنگلی اعلام کرد و یادآور شد: بعد از تیر و مرداد زنبورداران به اردبیل بازگشته و اقدام به فراوری عسل با کیفیت دامنه های سبلان می نمایند که قطعاً وجود هزار و 200 گونه گیاهی متنوع در دامنه سبلان فضایی را فراهم نموده تا بهترین محصول در این مناطق به دست آید.

وی عسل فراوریی در مناطق کلزاخیز را دارای شرایط خاص و کیفیت شکرکی توصیف کرد و اضافه نمود: اگر شاهد شکرک زدن عسل هستیم نشان از خام و نارس بودن آن است که قطعاً می توانیم در این زمینه تدابیری بیندیشیم تا بعضی از شرایط نامطلوب از بین برود.

رئیس اتحادیه زنبورداران اردبیل در سرانجام سخنان خود با انتقاد از مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران که در مدیریت این حوزه فردی بی کفایت است، اعلام کرد: اگر امروز بعضی از سودجویی ها و رفتارهای متقلبانه را در فراوری عسل و واحدهای فراوریی شاهد هستیم نتیجه کم کاری مدیرعامل اتحادیه است که نمی تواند مدیریت درستی را انجام دهد.

منبع:فارس

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 608

به "عسل چینی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسل چینی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید