رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک خواستار ازسرگیری مذاکرات با دمشق شد

به گزارش شارژ 10، رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک تأکید کرد که این شورا خواستار ازسرگیری مذاکرات با دمشق شده است.

رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک خواستار ازسرگیری مذاکرات با دمشق شد

به گزارش خبرنگاران، الهام احمد، رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک به روزنامه الشرق الاوسط نسبت به استقرار نیروهای ترکیه در مرزهای شمالی هم مرز با مناطق اداره خودگردان نمودها هشدار داد و گفت: اگر ترکیه تهدیداتش را اجرایی کند احتمالا آشوبی رخ خواهد داد که به سرانجام ثبات در خود ترکیه منجر می گردد. ما در تعامل با این تفاهم ها با هدف ایجاد روند صلح پایدار با ترکیه برای حفظ امنیت مرزها انعطاف پذیری نشان دادیم. با این حال ترکیه به جای اینکه نیروهایش را از مرزها دور کند دور جدیدی از تهدیدات را شروع کرد و این نشان دهنده تصمیم ترکیه برای حمله به شمال و شرق سوریه است.

وی از کشورهای ائتلاف آمریکا خواست تا از ثبات در مناطقی که از دست داعش آزاد شده اند، حمایت نمایند.

الهام احمد درباره شمال حلب گفت: تجربه عفرین برای همگان آشکار است. صدها هزار تن از ساکنان در اردوگاه هایی زندگی می نمایند که از اشغالگری ترکیه گریخته اند. به ما اخباری از قتل عمد و ربودن به بهانه دریافت پول و تجاوز به زنان و توهین به پیرمردها و اجرای سیاست تغییر جمعیتی رسیده است.

ترکیه به آمریکا برای ایجاد منطقه امن در مرزهای جنوبی فشار می آورد که شامل شهرها و شهرک های کردنشین در مسافت 460 کیلومتری است.

الهام احمد گفت: پنج میلیون سوری در این مساحت هستند که باید در صلح و ثبات زندگی نمایند. ما از شورای امنیت و کشورهای ائتلاف و طرف های درگیر در جنگ سوریه خواستیم که امنیت را در مرزها برقرار نموده و به تهدیدات ترکیه علیه مناطق کردنشین سرانجام دهند. خطر داعش از داخل به وسیله باندهای زیرزمینی این گروه است.

هیئتی از شورای سوریه دموکراتیک اواسط کاه میلادی گذشته با روس ها در پایگاه حمیمیم دیدار کرد. الهام احمد گفت: ما به وسیله روسیه از دولت سوریه خواستیم مذاکرات درباره حل سیاسی بحران و به رسمیت شناختن نیروهای کرد را ازسربگیریم، ما همچنین با گزینه نظامی و تهدید نظام برای بازپس گیری تمامی مناطق مخالفت کردیم.

الهام احمد معامله ترکیه درباره ادلب در ازای مناطق الشهباء و تل رفعت را بعید دانست و گفت: معامله جدیدی وجود دارد اما این بار از سوی یک طرف است. تل رفعت به مکان امنی برای ساکنان عفرین تبدیل شده است. بارها گفتیم که رویکرد معامله ای در حل بحران سوریه فجایع ایجاد می نماید. آنچه در ادلب رخ می دهد و نتایج فاجعه بار آن به دلیل توافق های روند آستانه بین کشورهای ضامن (روسیه، ترکیه و ایران) است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 300

به "رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک خواستار ازسرگیری مذاکرات با دمشق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک خواستار ازسرگیری مذاکرات با دمشق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید