دومین دوره آنلاین اعتبارسنجی کسب وکار های نوپا تابستان سال جاری برگزار می گردد

به گزارش شارژ 10، کارگروه نوآوری و توسعه فناوری ستاد نانو دومین دوره اعتبارسنجی کسب وکار ها را به صورت آنلاین در تابستان امسال برگزار خواهد نمود.

دومین دوره آنلاین اعتبارسنجی کسب وکار های نوپا تابستان سال جاری برگزار می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، قبل از اینکه دنبال جذب سرمایه و حمایت برای کسب و کار خود باشید ابتدا آن را تست کنید! کارگروه نوآوری و توسعه فناوری ستاد نانو به منظور یاری به توسعه کسب و کار های نوپا و استارتاپ هایی که محصولی با تائیدیه نانومقیاس آزمایشی دارند، دومین دوره اعتبارسنجی کسب و کار ها را به صورت آنلاین در تابستان امسال برگزار خواهد نمود.

در راستا رشد یک کسب و کار فناورانه علاوه بر تمرکز روی توسعه فناوری و مباحث فنی باید به صورت ویژه به شناخت بازار و مشتریان آن کسب و کار پرداخت. چالش بسیاری از متخصصان فنی در مراحل اولیه توسعه یک کسب و کار در این نکته نهفته است. آن ها انتظار دارند بدون ارتباط با بازار و شناخت دقیق مشتریان، در آزمایشگاه و دفتر خود به کشف و نوآوری بپردازند و بر این اساس یک کسب و کار را به صورت موفقیت آمیزی اداره کنند. اما با استناد به تجربه بسیاری از کارآفرینان در این حوزه با اطمینان می توان گفت که لازمه حیات یک کسب و کار نوپا این است که افراد اداره کننده آن دفتر کار و آزمایشگاه خود را ترک نموده و به سراغ مشتریان خود بروند تا بتوانند بر اساس احتیاج آن ها ارزش پیشنهادی خود را طراحی کنند.

در این دوره سعی بر آن است که استارتاپ ها و کسب و کار های نوپا مشتریان خود را به صورت دقیق بشناسند و بر اساس این شناخت فرضیات خود را اعتبارسنجی کنند و در نهایت ارزش پیشنهادی و مدل کسب و کار خود را طراحی کنند.

در این برنامه که با پشتیبانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف تسریع رشد کسب و کار های نوپای نانویی در مراحل ابتدایی تشکیل آن ها برگزار می گردد، افراد و تیم های فناور توسط مربیان و مشاوران مجرب در زیست بوم نوآوری نانو به صورت ساختارمند پشتیبانی می شوند.

مهمترین هدف از برگزاری دوره اعتبارسنجی یاری کردن به شرکت کنندگان برای آنالیز قابلیت تبدیل کردن فناوری خود به یک کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر است. این دوره در مدت 3 ماه (12 هفته) به شرکت کنندگان یاری می نماید به یک تصویر روشن از ظرفیت های فناوری و بازار خود برسند تا یک تصمیم کلیدی برای ادامه کار و یا کنار گذاشتن آن بگیرند. در هر هفته، یک روز کامل به ارائه تیم ها از پیشرفت فرآیندها، دریافت بازخورد و آموزش اختصاص دارد و در دیگر روزها، استارتاپ ها باید با ارتباط با مشتری و یادگیری از آن ها، مدل کسب و کار خود را طراحی و تکمیل و اعتبارسنجی کنند.

در این مدت، کارآفرینان باید با استفاده از روش های آموزش داده شده، مشتریان خود را شناسایی کنند و در یک فرآیند ساختارمند، فعالیت های اصلی، مسائل، و منافع مشتریان را استخراج و تحلیل کنند و علاوه بر آن، قابلیت ارائه یک ارزش قابل توجه به مشتریان را آنالیز کنند. این فرآیند ویژگی های فناوری های سطح بالا را در نظر می گیرد و با بهره گیری از مربیان متخصص بر روی ارائه راه چاره های نوآورانه برای مسائل واقعی تمرکز می نماید.

چشم انداز برنامه این است که در خاتمه این دوره تیم ها با اعتبارسنجی فرضیات کسب و کار خود، مشتریان اولیه خود را به صورت دقیق شناخته باشند و با طراحی مدل کسب و کار متناسب با این بخش از مشتریان بتوانند مراحل بعدی رشد کسب و کار خود را که عبارتست از جذب سرمایه، ورود به شتابدهنده ها، خلق جریان درآمدی و یا افزایش حجم فروش باشد را با موفقیت شروع کنند.

این دوره صرفا یک دوره آموزشی نیست و در آن تیم ها به صورت فعال و مشارکتی مطالبی را فراگرفته و اجرا می کنند. در طول این برنامه منتور ها کنار تیم های شرکت کننده قرار دارند و شرکت کنندگان را در راستای دستیابی به اهداف خود هدایت و همراهی می کنند. به وسیله این لینک می توانید اطلاعات دقیقتری بر اساس نظرات افراد شرکت کننده در اولین دوره اعتبارسنجی کسب نمایید.

فناوران دارای تاییدیه نانومقیاس آزمایشی می توانند برای ثبت نام در این دوره که در تابستان امسال برگزار خواهد شد تا تاریخ 25 خرداد ماه 99 به وسیله این فرم اطلاعات و درخواست خود را ثبت کنند. تیم های حاضر در این دوره از حمایت 90 درصدی هزینه شرکت در این دوره توسط ستاد نانو برخوردار خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وسیله ایمیل [email protected] و شماره های 02163103134 و شماره 09917508654 که قابلیت پاسخگویی 24 ساعته در شبکه های اجتماعی ر ا نیز دارد، ارتباط بگیرید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1003

به "دومین دوره آنلاین اعتبارسنجی کسب وکار های نوپا تابستان سال جاری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین دوره آنلاین اعتبارسنجی کسب وکار های نوپا تابستان سال جاری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید