دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا خبر واشنگتن پست را تایید کرد

به گزارش شارژ 10، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا خبر واشنگتن پست در پاسخ به سوالی خبر ساعاتی قبل روزنامه واشنگتن پست درباره جزئیات لغو معافیت های هسته ای ایران را تایید کرد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا خبر واشنگتن پست را تایید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بامداد پنج شنبه به وقت تهران اطلاع داد که معافیت های هسته ای مرتبط با برجام ایران که مربوط به همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران است، ظرف 60 روز آینده انتها خواهد پذیرفت، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) در پاسخ به سوالی، جزئیاتی را که پیش تر روزنامه واشنگتن پست از لغو معافیت ها منتشر نموده بود، تایید کرد.

واشنگتن پست نوشته بود دولت ترامپ معافیت های تحریمی ناظر بر همکاری های بین المللی برای بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک، تأمین اورانیوم غنی شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت مصرف شده و پسماند رآکتور هسته ای را تمدید نخواهد نمود و در آنچه از اوفک منتشر شده نیز به همین موارد اشاره شده است.

اوفک اعلام نموده فعالان در این حوزه ها 60 روز فرصت دارند که به فعالیت خود انتها دهند. 27 جولای 2020 تاریخ انتها معافیت ها ذکر شده است.

در پاسخ اوفک نامی از نیروگاه هسته ای بوشهر آورده نشده است. واشنگتن پست در مورد این نیروگاه نوشته بود که دولت ترامپ معافیت جداگانه ای که قبل از حصول برجام صادر می شده و مربوط به همکاری های بین المللی در نیروگاه اتمی بوشهر است را به مدت 90 روز تمدید خواهد نمود.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد پنج شنبه ضمن اعلام این خبر که ظرف 60 روز، معافیت های همکاری صلح آمیز هسته ای با ایران به انتها می رسند، از تحریم دو شخصیت مرتبط با برنامه هسته ای ایران اطلاع داد.

همکاری های صلح آمیز هسته ای با ایران، یکی از بندهای توافق هسته ای سال 2015 با گروه 1+5 است. بر این اساس، دولت آمریکا معافیت هایی را برای بعضی از تحریم های یکجانبه مربوط به صادرات اقلام قابل استفاده در برنامه هسته ای به ایران، صادر کرد. این معافیت ها تا قبل از اعلام اخیر پامپئو هر بار تمدید شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 990

به "دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا خبر واشنگتن پست را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا خبر واشنگتن پست را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید