دستگاه قلیایی کننده آب و خواص آب قلیایی

به گزارش شارژ 10، دستگاه قلیایی کننده آب یک دستگاه خانگی است که خواص قلیایی آب را افزایش می دهد. نظر به فواید بی شمار آب قلیایی استفاده از این دستگاه برای همه توصیه می شود.

دستگاه قلیایی کننده آب و خواص آب قلیایی

آب قلیایی چیست؟

آب قلیایی معمولا به نام آب یونیزه شده شناخته می گردد. آب قلیایی آبی است که سطح pH آن از 7 بیشتر است. آب قلیایی فواید زیادی برای سلامتی و نشاط جسم انسان دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهد شد. آب قلیایی در دنیای تغذیه به نام آب آلکالین معروف است. آب قلیایی از یونیزاسیون آب با هدف جداسازی عناصر مفید به دست می آید.

هدف از نوشیدن آب قلیایی چیست؟

هدف اصلی مصرف آب قلیایی یا آلکالین درمان حالت اسیدوز بدن است. اسیدوز به معنای میزان pH اسیدی افزایش یافته در خون و دیگر بافت هاست. اسیدوز خطر افزایش اختلالات مزمن را در بدن افزایش می دهد و علائم گوناگونی مانند سردرد، تهوع، اسهال و غیره در بدن ایجاد می کند.

فواید آب قلیایی

اغلب مردم غذاهای اسیدی زیادی می خورند، بنابراین برای به تعادل رسیدن سطح pH خون، مواد معدنی ضروری مثل منیزیم و کلسیم از استخوان، بافت و دندان ها خارج می گردد و وارد خون می گردد.به علاوه مصرف آب قلیایی به تدریج سبب می گردد از بیماری های مربوط به اختلال در استخوان مثل ورم مفاصل، استئوپروسیس و انواع اختلالات کلیه جلوگیری گردد.

  • نوشیدن آب قلیایی، فرایند پیر شدن سلول های بدن را آهسته تر می کند.
  • مصرف آب قلیایی از فساد دندان و آسیب به استخوان ها جلوگیری می کند.
  • مصرف آب قلیایی به تدریج سطح pH خون را به حالت طبیعی بر می گرداند.
  • آب قلیایی به طور قابل توجهی از خشک شدن مو و پوست جلوگیری می کند.

تولید خانگی آب قلیایی بوسیله دستگاه قلیایی کننده آب

دستگاه های یونیزه کننده آب در آشپزخانه نصب شده و آب قلیایی مورد نیاز خانواده را فراهم می کند.

دستگاه های یونیزه کننده دو کار انجام می دهند: یکی فیلتراسیون آب که در واقع وظیفه از بین بردن آلودگی های آب را بر عهده دارد و دیگری یونیزاسیون آب است که در واقع توسط الکترودها به روش الکترولیز انجام می گردد. البته این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و فرایند تکمیل و پیشرفت را می گذرانند.

هشدار در مصرف آب قلیایی

قبل از هر چیز بهتر است بگوییم که بدن انسان قدرت بالایی در کنترل اختلالات اسیدیته یا قلیایی شدن دارد. گرچه آب آلکالین یا قلیایی باعث افزایش pH به شکل ناگهانی نمی گردد اما بدن انسان حتی ظرفیت مقابله با سوءمصرف آب قلیایی را نیز دارد؛ یعنی حتی اگر این نوع آب بیش از حد نیز مصرف گردد باز بدن قدرت ایجاد توازن pH خون را دارد. از درجات خیلی بالا فقط برای شستن میوه ها و سبزی ها استفاده می گردد تا سموم از روی محصول پاک شوند.

احتمال دارد مصرف زیاد و غیراصولی آب قلیایی اسید معده را نیز ضعیف کند. باید بدانید که این اسید برای هضم غذا لازم است و همچنین از بدن در برابر عوامل میکروبی محافظت می کند. در نتیجه مصرف بی رویه این آب می تواند به باقی ماندن میکروب ها در بدن کمک کند. البته لازم به ذکر است که این میکروب های باقی مانده در جوامع گسترش یافته با استانداردهای بالای زندگی وجود ندارد و یا به شدت کم است؛ اما بدن انسان هیچ زمانی نمی تواند مصون از میکروب ها باشد و باید همیشه در این خصوص هشیار بود.

پاسخ به سوالات متداول در رابطه با آب یونیزه و دستگاهقلیایی کننده آب

  1. فرق اصلی دستگاه یونیزه کننده آب با دستگاه های تصفیه معمولی در چیست؟

مهمترین فرق دستگاه یونیزه کننده آب با دستگاههای تصفیه معمولی (اسمز معکوس) در بخش یونیزاسیوناست که می تواند 4 خاصیت مهم و شفابخش: 1- قلیایی شدن، 2- خاصیت آنتی اکسیدان، 3-کم حجم شدن (کریستالی شکل شدن) مولکول های آب، 4- اکسیژن بالا را به آب اضافه کند. در واقع درمرحله یونیزاسیون است که کلیه عناصر سمی که دارای بار منفی بوده و برای بدن مضر میباشند به واسطه قطب های مثبت پلیت ها از آب جدا شده و به صورت پس آب از دستگاهخارج می گردد.

  1. چرا کلر اضافه شده به آب در حین فرآیند تصفیه، هنگام استفاده باید حذف گردد؟

تحقیقات دانشگاه های معتبر آمریکایی(ویسکانسین، تگزاس، آکسفورد) و محققین بزرگیمثل جان رالف (مجله علمی اروپا) نشان داده است که وجود کلر در آب آشامیدنی میتواند باعث بروز سرطان های سینه در خانم ها و پروستات در آقایان و سرطانهای رودهبزرگ (کلون) گردد که طبق پیش بینی های مجله علمی اروپا در سال 2022 مرگ و میرناشی از سرطان دستگاه گوارش و سکته ها به دلیل وجود کلر بوده و بیشتر از مرگ و میرناشی از مصرف دخانیات (سرطان ریه) خواهد شد . همچنین آب شرب کلر دار می تواندباعث بروز بیماری هایی مانند: خشکی پوست، شکنندگی مو، سرطان ها و سکته های قلبیگردد.

  1. تاثیر آب قلیایی بر بیمارانی که از داشتن سنگ کلیه رنج می برند چیست؟

آب قلیایی یونیزه شده عمل دفع سنگ کلیه را سرعت می بخشد.

  1. آیا استفاده از آب یونیزه قلیایی در دراز مدت می تواند تاثیراتنامطلوب بر روی بدن مصرف کننده بگذارد؟

خیر، با توجه به این نکته که بدن ما دارای ذات قلیایی است،بیشتر فعالیت های روزمره ما نظیر ورزش کردن، صحبت کردن، تغذیه و غیره بهاسیدی شدن بدن منجر می گردد، با نگاه دقیق تر به این نکته که تغییر محیط مایعات بدناز محیط اسیدی به محیط قلیایی یک ضرورت برای حفظ سلامتی سلول ها و بافت های بدن میباشد مصرف طولانی مدت آب یونیزه قلیایی نه تنها هیچگونه تاثیرات بدی نداشته بلکهرفته رفته شادابی، تندرستی، نشاط و میل به زندگی را در بافت های درونی بدن زیاد میکند و در از بین بردن حالات عصبانیت، تنش و بیماری بسیار مفید می باشد.

  1. آیا آب یونیزه قلیایی بر روی پوست تاثیری دارد؟ این تاثیرچگونه است؟

بله، از لحاظ درون سلولی برای پوست بسیار مفید است. زیرا جذبآن از اندام های داخلی بدن (به دلیل یکی از ویژگی های آب یونیزه قلیایی که شامل کمحجم بودن یا کریستالی شکل بودن آن است) بیشتر شده و باعث شادابی و نرمی پوست میگردد و دفع سموم از طریق پوست را افزایش می دهد.

  1. مصرف برق دستگاه یونیزه و قلیایی کننده آب چقدر است؟

میزان مصرف برق دستگاه زمانی که آب را یونیزه می کند 85 وات (به اندازه مصرف یکلامپ خانگی) است ولی زمانی که از دستگاه استفاده نمی کنیم و هیچ آبی تولید نمیکند بین 2 تا 3 وات است که به دلیل میزان مصرف صفحه آن می باشد.

  1. آیا نصب دستگاه در آشپزخانه و روی سینک ظرفشویی صدمه ای بهآشپزخانه می زند یا خیر، آیا نیاز به لوله کشی دارد؟

این دستگاه به هیچ عنوان زیر سینک ظرف شویی قرار نمیگیرد به این دلیل که دستگاه حتماً باید توسط اپراتور دیده گردد و از روی صفحه لمسیدستگاه نوع آب درخواستی انتخاب گردد تا دستگاه آب مصرفی را در اختیار مصرف کنندهقرار دهد. در کل نصب این دستگاه هیچ گونه صدمه ای به آشپزخانه و سینک ظرف شویینمی زند و نیازی به لوله کشی ندارد.

  1. آیا استفاده طولانی مدت این نوع آب برای بدن مضر نیست؟ آیا مامی توانیم همیشه از این آب استفاده کنیم؟

در طول مدت 40 تا 50 سال تحقیقات علمی در کشورهای کره ، ژاپن ،و مطالعاتی که به تازگی در کشور آمریکا اجرا شده نشان داده آب یونیزه قلیایی هیچگونه تأثیر سوء بر روی بدن نداشته و بصورت رسمی هیچ گزارشی مبنی براینکه آب یونیزهقلیایی برای بدن انسان مضر است وجود ندارد.

  1. آیا مصرف آب قلیایی برای بچه ها مضر است؟

بدن بچه ها و نوزادان تا قبل از یک سالگی نیازی به آب یونیزهقلیایی ندارد. به این علت که بدن بچه ها کاملاًَ متعادل بوده و تا زمانی که از شیراستفاده می کنند و هنوز غذای کمکی استفاده نکرده اند نیاز به آب قلیایی ندارند.H2Oخورده می شوند لازم به ذکر است حدود یکساعت پس از استفاده از آب H2Oمیتوانید آب قلیاییشماره یک میل کنید

  1. چرا در بعضی از موارد با خوردن آب یونیزه قلیایی شخص حالتتهوع، اسهال، تعرق شدید، طپش قلب و سردرد می کند؟!

بدن در حال سم زدایی و پیش رفتن به سمت سلامت می باشد ، در اینمرحله اگر متقاضی نسبت به خوردن آب ترسید و واکنش منفی نشان داد توصیه می گردد آبرا کم کم استفاده کند و فقط آب شماره یک قلیایی بنوشد بیشتراً این اتفاقات در سنینبالای 55 تا 60 سال رخ می دهد که نشانه بسیار خوبی برای سم زدایی است.

  1. فیلتر ها دستگاه چند وقت یکبار باید تعویض شوند؟ چرادر بعضی موارد دیده می گردد که فیلتر ها خیلی زود کارایی خود را از دست می دهند؟

در واقع فیلتر های دستگاه باید هر 3600 لیتر یکبار تعویض گرددکه زمان تعویض با نشانگر مختص به فیلتر ها بر روی صفحه دستگاه نشان داده می گردد ونهایتا بعد از 3600 لیتر خود دستگاه به صورت سخن گو پیغام تعویض فیلتر را می دهد. برای خانواده های 4 نفره با مصرف 10 لیتر در روز هر 10 تا 12 ماه یکبار و با مصرف20 لیتر در روز هر 6 ماه یکبار باید تعویض گردد.

مصرف آب یونیزه قلیایی برای پیشگیری از سرطان

دکتر اوتو واربورگ علت اصلی سرطان را در سال 1923 کشف کرد و برای اینکشف ارزشمند در سال 1931 پیروز به دریافت جایزه نوبل شد. دکتر واربورگ در کشف خودبه این واقعیت دست یافت که علت اصلی سرطان، کمبود اکسیژن است. او عقیده داشتسرطان، علل ثانویه زیادی دارد اما فقط یک علت اولیه دارد. علت اصلی یک چیز است وآن در همه انواع سرطان ها دیده می گردد. دکتر واربورگ متوجه شد که سلولهای سرطانیدچار شرایط کمبود اکسیژن هستند و در حضور مقادیر بالای اکسیژن نمی توانند زندهبمانند.

همه سلول های طبیعی نیاز ضروری به اکسیژن دارند اما سلول های سرطانی میتوانند بدون اکسیژن زندگی کنند. دکتر واربورگ عقیده داشت: 35 درصد از اکسیژن سلولیرا اگر به مدت 48 ساعت قطع کنید ممکن است دچار سرطان شوند.بافتهای سرطانی اسیدیهستند در صورتی که بافتهای طبیعی قلیایی هستند.

سلولهای سالم، شرایط قلیایی و سلولهای بیمار، شرایط اسیدی دارند. سطوح بالای اسیدیدر سلول سبب ایجاد بیماری می گردند. چون آب قلیایی و میزان بالای اکسیژن، حالتقلیایی را برای بافت ها ایجاد می کنند، بسکمک معتقدند آب قلیایی باعث کمک بهپیشگیری از سرطان می گردد.

منبع: setare.com
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1271

به "دستگاه قلیایی کننده آب و خواص آب قلیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه قلیایی کننده آب و خواص آب قلیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید