درمان سرما خوردگی به روش کاملا طبیعی

به گزارش شارژ 10، باز هم فصل سرما آمد و دوباره شما سرما خورده اید؛ عطسه، سرفه، گرفتگی بینی، آبریزش و خلاصه تمام ماجراهایی که شما را حسابی کلافه نموده اند.اینجاست که اطرافیان انواع راهکارهای معجزه آسا را پیشنهاد می نمایند تا یک شبه حالتان از این رو به آن رو گردد!

درمان سرما خوردگی به روش کاملا طبیعی

درمان سرما خوردگی به روش کاملا طبیعی

ترجمه : فرشته آل علی

باز هم فصل سرما آمد و دوباره شما سرما خورده اید؛ عطسه، سرفه، گرفتگی بینی، آبریزش و خلاصه تمام ماجراهایی که شما را حسابی کلافه نموده اند.

اینجاست که اطرافیان انواع راهکارهای معجزه آسا را پیشنهاد می نمایند تا یک شبه حالتان از این رو به آن رو گردد!

مهم ترین نکته ای که باید توجه کنید این است که سرماخوردگی درمان ندارد. در ضمن در خصوص درمان های مختلفی که به شما پیشنهاد می گردد دقت کنید چون اگر علمی نباشد ممکن است عوارض آنها گرفتاری شما را بیشتر کند. دکتر بلاندینور رئیس طب اجتماعی و خانواده مرکز پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا راهکارهایی طبیعی برای تسکین سرماخوردگی پیشنهاد می نماید که ازنظر علمی هم آنالیز شده اند.

روی: ماده معدنی روی که به صورت دارو هم در بازار عرضه شده است در بسیاری از سبزیجات، آجیل و گوشت وجود دارد مانع تشکیل پروتئینی می گردد که ویروس سرماخوردگی برای تکثیر خود به آن نیاز دارد. البته آنالیز ها در این مورد همچنان ادامه دارد و دانشمندان معتقدند برای تاثیر درمانی اسپری های بینی و ژله ای حاوی روی باید تحقیقات به صورت تکمیلی انجام گردد اما مصرف موادغذایی حاوی روی در این دوران توصیه می گردد.

ویتامین ث : قرن هاست از تاثیر این ویتامین در درمان سرماخوردگی صحبت می گردد. آنالیز های آزمایشگاهی هم تقریبا تاثیر این ماده را اثبات نموده اند چون در حیوانات آزمایشگاهی باعث افزایش مقاومت بدن نسبت به ویروس سرماخوردگی شده است.

متخصصان معتقدند این تاثیر هنوز در انسان ها دیده نشده و برخی دیگر مدعی هستند ویتامین ث در کوتاهتر کردن دوره بیماری هم نقش چندانی ندارد اما اگر در طول فصل سرما و قبل از ابتلا به سرماخوردگی به طور مرتب از مواد حاوی آن (مثل مرکبات)استفاده گردد درصورت ابتلا در حدود 8 تا 14 درصد، طول مدت بیماری کوتاه تر می گردد. مطالعات نشان می دهد این تاثیر در ورزشکاران بیشتر است و طول مدت بیماری را در آنها به نصف می رساند.

گیاه اکیناسه آ: این گیاه که به صورت مکمل گیاهی در برخی کشورها فراوری شده است مثل ویتامین ث حرف و حدیث زیاد دارد. برخی دانشمندان آن را دارای خاصیت تقویت ایمنی و ضد ویروس معرفی نموده اند. تحقیقات نشان می دهد این گیاه پیشرفت سرماخوردگی را تا 58 درصد و طول مدت آن را تا یک روزو نیم روز کاهش می دهد.

سوپ مرغ: متخصصانی که هوادار سوپ مرغ داغ برای افراد سرماخورده هستند معتقدند این سوپ التهاب و علائم ناشی از سرماخوردگی را تسکین می دهد. آنالیز ها نشان می دهد مواد ضد التهاب موجود در سوپ مرغ علائم عفونت های دستگاه تنفس فوقانی را کاهش می دهد؛ البته نمی توان گفت این سوپ به جنگ سرماخوردگی می رود اما یکی از مهم ترین تاثیرات آن این است که مقادیر زیادی مایعات به بدن می رساند و کم آبی ناشی از بی اشتهایی و تب را که دستاورد سرماخوردگی است از بین می برد.

خوراکی هایی که به جنگ عفونت می فرایند

موز: در مواردی که دستگاه گوارش هم درگیر شده باشد باعث تسکین معده می گردد ضمن اینکه علاوه بر خواص فراوان، چون پرکالری است در زمان سرماخوردگی که بی اشتهایی وجود دارد و به دلیل گلودرد بلع راحت نیست، خوردن آن راحت است؛ به خصوص در بچه ها سرماخورده بد غذا بسیار کاربرد دارد.

فلفل دلمه: سرشار از ویتامین ث است ، در ضمن طعم خوبی به غذا داده و اشتها را بهتر می نماید.

زغال اخته: در مواردی که اسهال همراه سرماخوردگی باشد (در برخی انواع ویروسی به خصوص در بچه ها)، اسهال را تسکین می دهد در ضمن آن را سرشار از آسپیرین طبیعی می دانند که تب را تخفیف داده و درد را تسکین می دهد.

هویج: بتاکاروتن آن بسیار مفید است.

پودر فلفل: سینوس ها را باز نموده و ترشحات ریه را کاهش می دهد.

خردل و ترب: باعث تجزیه و کاهش ترشحات در مجاری هوایی می گردد.

پیاز: حاوی مواد فیتوشیمیایی است که در برطرف عفونت نایژه ها و سایر قسمت های بدن یاری می نماید.

چای: چای سبز و سیاه هر دو حاوی مواد فیتوشیمیایی است که آنتی بیوتیک و ضد اسهال طبیعی محسوب می گردد.

پیشگیری از سرماخوردگی: آیا واقعا ممکن است؟!

طبق نظر متخصصان شستن مرتب دست ها به خصوص در فصل شیوع سرماخوردگی در پیشگیری از ابتلا بسیار مؤثر است. اما موضوعی تازه که دانشمندان بر آن تاکید دارند این است که توجه داشته باشید در طول روز دست هایتان را کجا می گذارید و با چه افراد و اشیایی تماس می دهید و بر طبق همین موضوع برای شستن برنامه ریزی کنید چون ویروس های سرماخوردگی بیشتر از آنچه شما فکر می کنید روی اشیا باقی می مانند. محققان دانشگاه ویرجینیا به نتایج جالبی برخوردند.

آنها تعدادی افراد سرماخورده را یک شب در هتلی نگهداشتند و روز بعد، از 10 محلی که افراد به آنها دست زده بودند نمونه برداشتند. در 30 تا 40درصد مکان ها به خصوص کلید برق و کنترل تلویزیون ویروس یافت شد و جالب اینکه در سومین روز نمونه برداری، ویروس همچنان آنجا بود! به این ترتیب اگر در فصول سرماخوردگی در مکان های عمومی تردد دارید مقدار شست وشوی دست هایتان باید چند برابر افراد دیگر باشد. رینوویروس ها که دلیل نیمی از سرماخوردگی ها در بزرگسالان هستند به وسیله دست هایتان و وقتی دست آلوده به ویروس را به چشم ها و بینی خود می کشید وارد بدنتان می گردد.

این ویروس ها معمولا به وسیله هوا وارد بدنتان نمی شوند بنابراین فقط با فرد مبتلا در یک مکان بودن برای ابتلا کافی نیست. مرطوب کردن هوای استنشاقی و مصرف مایعات کافی هم در پیشگیری مؤثر است. حین عطسه و سرفه به جای آنکه دست تان را به تنهایی جلوی دهان و بینی بگیرید از دستمال کاغذی بهره ببرید و آن را هم فورا دور بیندازید چون عوامل بیماری زا را با دست هایتان به سایرین منتقل می کنید. در این فصول زیاد دست هایتان را به صورت تان نمالید چون ویروس ها به وسیله چشم ها، دهان و بینی وارد بدنتان می شوند. به حمام سونا بروید.

آنالیز ها نشان می دهد افرادی که 2بار در هفته به سونا می فرایند نصف سایرین سرما می خورند چون دمای هوای تنفسی در سونا بالای 80 درجه است و ویروس ها در چنین دمایی زنده نمی مانند. عوامل بیماری زا در مکان های بسته و خشک بیشتر وجود دارند. در زمستان هم هوای منزل باید به طور مرتب عوض گردد. به طور مرتب ورزش کنید چون به سلول های ویروس کش طبیعی بدن یاری می نماید. از مصرف ماست غافل نشوید. آنالیز ها نشان می دهد مصرف روزانه یک فنجان ماست کم چرب تا 25 درصد احتمال ابتلا را کاهش می دهد. کارشناسان احتمال می دهند باکتری های مفید ماست فراوری مواد مقابله نماینده با ویروس را در سیستم ایمنی افزایش می دهد.

ارسالی از طرف کاربر محترم : golenarges-g

منبع: راسخون
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1781

به "درمان سرما خوردگی به روش کاملا طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سرما خوردگی به روش کاملا طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید