در مراسم روز جهانی استاندارد چه گذشت؟

به گزارش شارژ 10، مراسم روز جهانی استاندارد امروز با حضور جمعی از مسوولان برگزار گردید.

در مراسم روز جهانی استاندارد چه گذشت؟

به گزارش خبرنگاران، مراسم روز دنیای استاندارد در حالی با شعار استانداردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار گردید که در این مراسم اسحاق دنیاگیری - معاون اول رییس جمهوری -، علی اکبر صالحی - رییس سازمان انرژی اتمی -، علی اصغر مونسان - رییس سازمان میراث فرهنگی و امور گردشگری -، شهین دوخت ملاوردی - دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی -، نیره پیروزبخت - رییس سازمان ملی استاندارد ایران -، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز جمعی از واحدهای نمونه صنعتی حضور داشتند.

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد در شروع این مراسم گریزی به وضعیت فعلی استانداردها در دنیا زد و ضمن تشریح وضعیت اجرا و تدوین استانداردها در ایران به توجه هر چه بیشتر نسبت به مقوله استاندارد تاکید نمود.

اسحاق دنیاگیری -معاون اول رییس جمهوری- نیز در این مراسم توجه به مقوله استاندارد را فرصتی برای بهتر کردن زندگی مردم دانست و اظهار کرد: زندگی باید از هر جهتی برای مردم بهتر و باکیفیت تر باشد و باید سطح رضایتمندی مردم و امید به آینده در دستور کار قرار گیرد و کشور توسعه بیشتری پیدا کند.

از نکات قابل تامل این مراسم عدم حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. این درحالی است که وی 25 مهرماه سال گذشته در مراسم روز دنیای استاندارد که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار گردید، حضور داشت.

لازم به ذکر است هر سال در 22 مهر (برابر با 14 اکتبر) اعضای سازمان های ISO، IEC و ITU روز دنیای استاندارد را گرامی می دارند و این فرصتی است تا از کوشش ها و همکاری های هزاران کارشناس در سرتاسر دنیا که توافقات فنی را تهیه و تدوین می نمایند تا به عنوان استاندارد بین المللی منتشر گردد قدردانی گردد.

در خاتمه این مراسم از 18 واحد نمونه تولیدی با حضور مسئولان تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 71

به "در مراسم روز جهانی استاندارد چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مراسم روز جهانی استاندارد چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید