خبرنگاران 62 میلیارد ریال عملیات راهداری در کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد

به گزارش شارژ 10، یاسوج- خبرنگاران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزون بر 62 میلیارد ریال عملیات راهداری و ایمن سازی ظرف درفروردین امسال در سطح جاده های ارتباطی استان اجرایی و عملیاتی شده است.

خبرنگاران 62 میلیارد ریال عملیات راهداری در کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد

محمد نصیری راد امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران یادآور شد که این میزان اعتبار در قالب حدود 20 طرح راهداری و ایمن سازی جاده ها در این مدت هزینه شده است.

وی اصلاح، تعمیر و بازسازی علائم اخطاری و انتظامی به تعداد 300 عدد ، لگه گیری محورهای اصلی و فرعی استان، انجام ریزش برداری در محورهای ارتباطی استان به مبلغ بیش از چهار میلیارد ریال و 500 میلیون ریال و خاکریزی نقاط حادثه خیز به طول بیش از 45 کیلومتر را از مهمترین این طرح ها مطرح نمود.

نصیری راد یادآور شد: اجرای خط کشی ها در محورهای ارتباطی استان به طول بیش از 400 کیلومتر، ایمن سازی تمامی ورودی های استان به طول بیش از 150کیلومتر، رنگ آمیزی و روشنایی تونل های محورهای ارتباطی به ویژه در جهت یاسوج - بابامیدان ، اصلاح و بازسازی حفاظ(گادریل) در مناطق حادثه خیز به طول بیش از 10 کیلومتر، نصب جداکننده های فیزیکی در برخی محورهای ارتباطی استان از طرح ها و عملیات راهداری در سطح جاده های استان در این مدت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهی استان گفت: با توجه به بیماری کرونا و ضرورت غبالگری مسافران بویزه در اسفند و فروردین امسال به دستور حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیروهای راهداری استان به طور شبانه روزی مشغول فعالیت بودند.

وی گفت: همچنین آشکارسازی بیش از 200 نقطه حادثه خیز و نصب علائم هشدار دهنده در سطح جاده های استان انجام شده است.

مدیرکل راهداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اینک بالای 60 طرح ارتقای زیرساخت های حمل و نقل جاده ای استان شامل رفع نقاط حادثه خیز، تعمیر ابنیه های فنی و تعمیر راه ها در دست اجراست.

نصیری راد گفت: رفع نقاط حادثه خیز پرهزینه در 10 نقطه با پیشرفت فیزیکی 90درصد از مهمترین طرح های ارتقای حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ادامه داد: این طرح ها در جاده های پرتردد از جمله یاسوج اصفهان، یاسوج بابامیدان، جاده باشت - یاسوج و یاسوج- شیراز در حال اجراست.

نصیری راد تاکید کرد: این طرح ها با اعتباری بیش از 300 میلیارد ریال در حال اجرا هستند که با برنامه ریزی انجام شده بخش عمده ای از آنها در نیمه نخست امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 713 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.

بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.

از مجموع حدود 6 هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از 50 درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

راکد ماندن طرح های بزرگ راهسازی از جمله بزرگراه ها و 30 کیلومتر ورودی شهرهای استان در کنار ضعف توان فنی پیمانکاران و ضعف محسوس ایمنی راه ها به ویژه در محورهای اصلی از یاسوج به سمت اصفهان و بابامیدان از چالش های اساسی در حوزه حمل و نقل جاده ای در این استان محسوب می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 965

به "خبرنگاران 62 میلیارد ریال عملیات راهداری در کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 62 میلیارد ریال عملیات راهداری در کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید