خبرنگاران 55 واحد تولیدی راکد استان کرمانشاه احیا شد

به گزارش شارژ 10، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه، از احیای 193 واحد تولیدی استان در سال 98 خبر داد و گفت: 55 واحد آن سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت بود.

خبرنگاران 55 واحد تولیدی راکد استان کرمانشاه احیا شد

محسن دارابی روز سه شنبه در نشست خبری روز ملی صنعت و معدن که در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار گشت، افزود: برای راه اندازی این 193 واحد با اشتغالزایی هزار و 87 نفر 22 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که موجب زنده شدن 270 میلیارد تومان سرمایه راکد استان شده است.

او همچنین گفت: در سال گذشته 116 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تشکیل شد که علاوه بر احیای 193 واحد تولیدی، مسائل 97 واحد تولیدی در حوزه مالیات و دستگاه های خدمت رسان مانند آب، برق، گاز و مالیاتی رسیدگی و به 101 واحد تولیدی فعال نیز به منظور جلوگیری از ریزش اشتغال سه هزار و 339 نفر و تعطیلی آنها 227 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کرمانشاه افزود: این استان در سال 98 رتبه برتر احیای واحدهای تولیدی و برگزاری جلسات ستاد تسهیل و همچنین رتبه سوم در بخش جذب سرمایه خارجی با 110 میلیون یورو را در سطح کشور کسب کرد.

دارابی همچنین بیان داشت: سازمان صمت کرمانشاه سال گذشته؛ رتبه برتر اشتغال، رتبه دوم بهبود فضای کسب و کار و لوح تقدیر جشنواره شهید رجایی کشور را کسب کرد.

سه بازارچه مرزی به مرز رسمی تبدیل شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود نیروی محرکه تولید داخلی را تجارت و صادرات دانست و افزود: سال 98؛ سه بازارچه سومار، شیخ صالح و شوشمی کرمانشاه به خاطر اهمیت صادرات و داشتن موقعیت خوب به مرز رسمی تبدیل شد.

دارابی تجارت خارجی و صادرات استان در سال 98 را 2 میلیارد و 2 میلیون دلار گفت افزود: تجارت و صادرات سال گذشته تحت تاثیر کرونا و بستن مرز سومار از سوی عراقی ها قرار داشت و با فراز و نشیب هایی همراه بود.

او راهبرد سازمان صمت در ستاد تسهیل و رفع و موانع تولید و ستاد مقاومت مالی در سال جهش تولید را تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و معدنی برای حفظ اشتغال و ظرفیت تولید موجود عنوان کرد.

دارابی همچنین احیا و تکمیل هشت پروژه بزرگ صنعتی تا خاتمه سال جاری، نوسازی و بازسازی خطوط تولید واحدها، توسعه ظرفیت تولید واحدهایی مانند کرپ ناز و ایران خودرو شهرستان صحنه را از دیگر برنامه های راهبردی سازمان صمت گفت.

وی اشتغال مستقیم سه هزار و 179 نفر و پایداری و تثبیت 6 هزار شغل موجود را از دیگر اهداف این سازمان در سال جاری عنوان کرد و گفت: برآورد می شود برای این میزان اشتغال 6 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

شرکت ایمپلنت کرمانشاه آماده افتتاح است

دارابی در ادامه گفت: شرکت ایمپلنت کرمانشاه آماده افتتاح است و فقط به دلیل بیماری کرونا بهره برداری از آن به تاخیر افتاده و همچنین بخش تولید نرم شرکت بیواتانول کرمانشاه نیز70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به کارخانه کرپ ناز بیان داشت: این کارخانه در حال تولید آزمایشی چادر است و اکنون 220 نفر در آن اشتغال به کار هستند و برای افزایش ظرفیت تولید آن نیاز به نوسازی 2 و سه خط تولید و تامین منابع مالی هستیم.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی است.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال گذشته 15.7 درصد اعلام شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1092

به "خبرنگاران 55 واحد تولیدی راکد استان کرمانشاه احیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 55 واحد تولیدی راکد استان کرمانشاه احیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید