حمایت پامپئو از گفتگوی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین

به گزارش شارژ 10، وزیر خارجه آمریکا بر این باور است که گفتگوی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین، مطابق با سیاست های دولت آمریکا بوده است.

حمایت پامپئو از گفتگوی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت: مکالمه تلفنی 25 جولای بین دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، مطابق و هماهنگ با سیاست های کاخ سفید بوده است.

پامپئو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اضافه نمود: سیاست ما در قبال اوکراین، کاملا شفاف و روشن بوده و مصاحبهی تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین نیز کاملا هماهنگ با سیاست های دولت بوده است.

وی حاضر نشده است به این سئوال پاسخ صریحی بدهد که آیا بخش هایی از مصاحبهی ترامپ با زلنسکی در متنی که از سوی کاخ سفید منتشر شده، حذف گشته است یا نه.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه از این مساله به شدت انتقاد کرده است که به وکلای وزارت خارجه آمریکا اجازه حضور در جلسات پشت درهای بسته شهود پرونده اوکراین داده نشده است.

این در شرایطی است که آلکساندر ویندمن از مقام های ارشد کاخ سفید طی هفته جاری شهادت داده است که متن منتشر شده از سوی کاخ سفید درباره مصاحبهی تلفنی روسای جمهور آمریکا و اوکراین، کامل نبوده و بخش های مهمی از این مصاحبه حذف شده است.

حمایت ها از استیضاح ترامپ پس از افشای مصاحبهی تلفنی جنجالی وی با رئیس جمهور اوکراین به شدت افزایش یافته است.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضد فساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات مقدماتی برای استیضاح ترامپ را آغاز کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 532

به "حمایت پامپئو از گفتگوی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت پامپئو از گفتگوی جنجالی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید