جهادی ها خواهان بازگشت به انگلیس هستند

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران: یک روزنامه معتبر انگلیسی نوشت، جهادی های انگلیسی که در حال مبارزه در سوریه هستند به طور فزاینده ای سرخورده شده اند و خواهان بازگشت به کشورشان هستند.

جهادی ها خواهان بازگشت به انگلیس هستند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روزنامه ایندیپندنت در گزارشی گفت: جهادی های انگلیسی از این مساله به شدت ناامید شده اند که به جای مقابله با دولت بشار اسد گروه های رقیب در سوریه در حال نزاع و درگیری با یکدیگر هستند.

بر اساس این گزارش بسیاری از این جهادی ها خواهان بازگشت به انگلیس شده اند ولی از این مساله ترس و واهمه دارند که در صورت بازگشت به انگلیس با حبس های طولانی مدت روبرو شوند.

نشریه تایمز نیز نوشت: یک شبه نظامی جهادی تبعه انگلیس به نمایندگی از طرف 30 جهادی دیگر که عضو داعش هستند تاکید نموده است که در صورتی که نسبت به عدم بازداشت آنها تضمین لازم داده گردد حاضر هستند به انگلیس بازگشته و تفکرات افراطی خود را کنار بگذارند.

وی توضیح داد: ما برای مقابله با رژیم سوریه به اینجا آمدیم ولی به جای آن وارد مقابله و درگیری با گروه های رقیب و تبهکار شده ایم. این هدفی نیست که به خاطر آن به سوریه آمدیم ولی در صورت بازگشت به انگلیس نیز به زندان خواهیم افتاد. در شرایط کنونی مجبور به مبارزه و جنگ هستیم. چه گزینه دیگری داریم؟

پیتر نیومن دبیر مرکز بین المللی مطالعه در مورد افراطی گرایی و خشونت سیاسی در کالج پادشاهی لندن در این باره تاکید نمود: فکر می کنم حدود 20 درصد جهادی های انگلیسی به دنبال یافتن راهی برای بازگشت از جنگ سوریه هستند. افرادی که با آنها صحبت نموده ایم خواهان خروج از سوریه هستند ولی احساس می نمایند گرفتار شده اند چرا که دولت انگلیس در صورت بازگشت آنها را تا 30 سال به زندان خواهد انداخت.

بیش از 500 تبعه انگلیسی در سوریه در کنار گروه های شبه نظامی در حال جنگ با دولت سوریه و گروه های رقیب هستند و در این مدت بیش از 20 نفر آنها به هلاکت رسیده اند. حدود 260 نفر از این جهادی ها نیز به انگلیس بازگشته اند و 40 نفر آنها منتظر محاکمه هستند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 498

به "جهادی ها خواهان بازگشت به انگلیس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهادی ها خواهان بازگشت به انگلیس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید