تقویت مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش شارژ 10، خبرگزاری خبرنگاران- سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان از توسعه مناسبات در حوزه های مورد علاقه طرفین در هفته های آینده اطلاع داد.

تقویت مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرنگاران؛ سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان گفت: سفر دکتر امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان نقطه عطفی را در روابط دو کشور همسایه رقم زد.

سید عباس موسوی سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در توئیت خود با اشاره به سفر رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نوشت: سفر پربار و سازنده به باکو نقطه عطفی در روابط دو کشور همسایه، برادر و مسلمان ایران و جمهوری آذربایجان است.

وی اضافه کرد: دو دور مذاکره سازنده 3/5 ساعته با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و ملاقات های مفید با سایر مقامات این کشور حاکی از اراده جدی طرفین برای عبور از تنش های مصنوعی اخیر بود؛ سیاست همسایگی، دولت سیزدهم راهبردی است.

دکتر امیر عبدالهیان وزیر خارجه کشورمان در سفر به باکو در برنامه کاری فشرده علاوه بر ملاقات مبسوط با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان با مقامات بلند پایه این کشور درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور مصاحبه کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان بعلاوه اظهار امیدواری کرد در هفته های آینده شاهد تحول خوبی در روابط ایران و جمهوری آذربایجان باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1934

به "تقویت مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید