ترامپ از دخالت در خاورمیانه دست بردارد، نسبت به تصمیمات نفتی روسیه اعتراضی نکردیم

به گزارش شارژ 10، وزیر نفت توضیح داد: اگر ترامپ می خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی ثبات نشود، دست از دخالت های بیجا وتنش زا در خاورمیانه دست بردارد و مانع فراوری و صادرات نفت ایران نشود.

ترامپ از دخالت در خاورمیانه دست بردارد، نسبت به تصمیمات نفتی روسیه اعتراضی نکردیم

به گزارش خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان روز گذشته ترامپ درباره اوپک اظهار کرد: ترامپ آنچه را خودش ایجاد نموده و باعث آن گردیده که همان بالارفتن قیمت نفت و اختلال در بازار است را به اوپک نسبت می دهد. در حالی که اوپک تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است. به نظرم نمی گردد هم خدا را خواست هم خرما را. آقای ترامپ کوشش صادرات نفت ایران را به طور جدی کاهش دهد و هم قیمت نفت بالا نرود، ولی این دو با هم نمی گردد. اگر می خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی ثبات نگردد، دست از دخالت های بیجا وتنش زا در خاورمیانه دست بردارد و مانع فراوری و صادرات نفت ایران نگردد.

وی اضافه کرد: دیشب آقای مکرون در سخنانی گفت که متهم اصلی در افزایش قیمت نفت آقای ترامپ و سیاست های اخلالگرایانه اوست.

زنگنه در مورد توافقات دیروز ایران و 4+1 اظهار کرد: باید این مسئله از سوی دو طرف عملیاتی گردد و آنها اراده سیاسی را برای آن دارند من حس می کنم این کار انجام می گردد و برداشتم این است که اروپایی ها این کار را انجام می دهند.

وزیر نفت در مورد تخطی کشورها از تصمیمات اوپک نیز گفت: اوپک هیچ سازوکار ضمانت اجرایی عملی ندارد، ولی به نظرم الان می توان گفت کسی توان بیشتری برای فراوری ندارد و اگر حرف می زند به قول ایرانی ها برای خودش می گوید.

وی در سرانجام تاکید نمود: ما نسبت به تصمیمات نفتی روسیه اعتراضی نکردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 55

به "ترامپ از دخالت در خاورمیانه دست بردارد، نسبت به تصمیمات نفتی روسیه اعتراضی نکردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از دخالت در خاورمیانه دست بردارد، نسبت به تصمیمات نفتی روسیه اعتراضی نکردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید