تحریم های جدید آمریکا علیه شخصیت های حقوقی ایران، جنبه نمادین و تبلیغاتی دارد

به گزارش شارژ 10، یک کارشناس مسائل آمریکا در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه بعضی از مقامات کشورمان اظهار کرد: این تحریم ها بیشتر جنبه نمادین و تبلیغاتی دارد.

تحریم های جدید آمریکا علیه شخصیت های حقوقی ایران، جنبه نمادین و تبلیغاتی دارد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، امیرعلی ابوالفتح در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه چندی پیش دولت واشنگتن، رهبری و وزیر خارجه را تحریم کرد، اعلام نمود: وقتی که مقام اول کشور توسط آمریکایی ها تحریم می گردد تحریم افراد دیگر از اهمیت چندانی برخوردار نیست. البته این به این معنا نیست که افرادی که تحریم شده اند مقامات ارشد و مهمی نیستند بلکه منظور این است که وقتی رهبری تحریم شده ،تحریم دیگر مقامات نمی تواند چندان مهم باشد؛ چراکه وقتی 100 حاصل شد ، دیگر ارقامی مانند 99 و 98 چندان مهم نیستند.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه روز دوشنبه چهلمین سالگرد تصرف سفارت آمریکا توسط دانشجویان ایرانی بود، اضافه نمود: در این روز مقامات آمریکایی سعی کردند که اقدامات نمادین و سمبولیکی انجام دهند. چنانکه شاهد این بودیم که از سوی کاخ سفید بیانیه ای صادر شد، وزیر امور خارجه آمریکا با گروگان های آمریکایی دیدار کرد و درواقع کوشش شد که به لحاظ تبلیغاتی کار گسترده تری نسبت به سال های گذشته به این مناسبت صورت بگیرد.

وی با اشاره به سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اضافه نمود: آمریکایی ها در حال حاضر قسمت های مختلفی از ایران را مورد تحریم قرار داده اند. بنابراین اضافه شدن شخصیت های حقیقی و حقوقی به لیست طولانی تحریم های آمریکا دیگر اهمیتی ندارد.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: آمریکایی ها باید متوجه شوند که اگر تحریم ها می توانست به قول آنها رفتار ایران را تغییر دهد اکنون باید این موضوع حاصل شده باشد ولی چنین امری تحقق پیدا ننموده، بنابراین باید گفت تحریم های اخیر که شامل شخصیت های حقوقی ایرانی است، تبلیغاتی است و در واقع دولت ترامپ سعی نموده به بعضی از فشارهای جمهوری خواستار در این کشور به نوعی پاسخ دهد؛ چرا که تصمیم دولت ترامپ برای تمدید معافیت های هسته ای مورد اعتراض بعضی از جمهوری خواستار تندرو در این کشور نهاده شد و جمهوری خواستار از پیش فشار می آوردند که تحریم های هسته ای مورد معافیت قرار نگیرد ولی دولت ترامپ معافیت ها را تمدید کرد و اکنون برای راضی کردن جمهوری خواستار تصمیم گرفت که بلافاصله تحریم های جدیدی را اعمال کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات آمریکا می توان شاهد تغییری در سیاست آمریکا نسبت به ایران بود، اظهار کرد : باید به این موضوع توجه داشت که نوع سیاست آمریکا در قبال ایران تاثیری در انتخابات آمریکا ندارد و در واقع نحوه رفتار آمریکا با ایران پارامتر تاثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 549

به "تحریم های جدید آمریکا علیه شخصیت های حقوقی ایران، جنبه نمادین و تبلیغاتی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های جدید آمریکا علیه شخصیت های حقوقی ایران، جنبه نمادین و تبلیغاتی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید