تحریم آستان قدس رضوی فشار علیه مراکز و نهاد های فرهنگی و دینی کشور است

به گزارش شارژ 10، 5 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های مشهد در بیانیه ای، ضمن محکوم کردن تحریم آستان قدس رضوی، اعلام کردند که فشار علیه نهاد های فرهنگی، با هدف تضعیف بنیه ایمانی مردم صورت می گیرد.

تحریم آستان قدس رضوی فشار علیه مراکز و نهاد های فرهنگی و دینی کشور است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پنج دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های مشهد در بیانیه ای، تحریم آستان قدس رضوی را از سوی آمریکا محکوم نموده و اظهار داشت که استکبار دنیای با اعمال تحریم و فشار علیه مراکز و نهادهای فرهنگی و دینی، سیاست تضعیف بنیه و ریشه های ایمانی مردم را در پیش گرفته است.

در این بیانیه آمده است:

پس از شکست های متوالی جبهه کفر و استکبار در مواجهه با جبهه حق در عرصه هایی همچون نظامی، منطقه ای و سیاست های خصمانه فشار حداکثری علیه ملت شکیبا، مقاوم و پایبند و دلباخته به ارزش ها و آرمان های الهی انقلاب اسلامی.

مدتی است رژیم مستکبر ایالات متحده آمریکا، سلاح تحریم را برای پیشبرد اهداف ظالمانه خود در دست گرفته است. آمریکا به عنوان نماد شرارت و امپریالیسم در دنیا در این سال ها از هیچ تلاشی برای دست کشیدن جوامع مسلمان از اعتقادات و آرمان های تعالی جویانه خودشان فروگذاری ننموده است.

از جنگ تحمیلی و کودتا و آشوب و خط ترور گرفته تا فشار های حداکثری به واسطه تحریم های ظالمانه علیه مردمی که فقط می خواهند استقلال داشته باشند و گردن به یوغ استعمار و استبداد شرق و غرب نسپارند.

رژیم مستکبر آمریکا در این چند دهه با اعمال انواع و انحاء تحریم های متخاصمانه مالی، نظامی و حتی غذایی دارویی علی رغم پروپاگاندای رسانه ای برای القای ژست ها و ادعا های حقوق بشری خود به افکار عمومی مردم دنیا؛ ذات پلید خود را بر همگان نمایان ساخته است.

اما چندی است که با اعمال تحریم و فشار علیه مراکز و نهاد های فرهنگی و دینی سیاستِ تضعیف بنیه و ریشه های ایمانی مردم خداجوی را در پیش گرفته است.

اقدام اخیر آمریکا مبنی بر تحریم آستان قدس رضوی به عنوان ملجاء و پشتوانه اعتقادی -ایمانی مسلمانان به ویژه شیعیان بار دیگر از چهره کریهِ شیطانی اش پرده برداشت و نشان داد اصل تقابل آن ها با هویت فرهنگی -دینی این مردم است.

رژیم ام الفساد آمریکا با هدف قرار دادن مقدسات دینی و مذهبی قصد دارد حیثیت اسلامی ما را از بین ببرد و در صدد استحاله هویت دینی و اعتقادی ماست. همان عامل و نیروی محرکه ای که باعث شده ملت مقاوم ایران در مقابله استکبار و استبداد ظالمین سر خم نکنند و همیشه ندای آزادی و استقلال و حق طلبی سر دهند.

تحریم های مضحکانه، شکست خورده و حقارت آمیز اخیر آمریکا از سر استیصال و درماندگی حُکّام ظالم آن است و از اضمحلال و فروپایشی تدریجی هیمنه سُستِ شیطانی استکبار حکایت دارد که به حول قوه الهی نتیجه ای جز اثبات حقانیت و صلاحیت جریان حق خواستار و تقویت و صلابت بیشتر مومنین در پی نخواهد داشت.

به قول شهید بهشتی:به آمریکا بگویید، از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!

جنبش دانشجویی مسلمان ایران به مثابه چشمان بیدار نهضت انقلاب اسلامی که اصلی ترین جریان توحیدی در دنیا امروز است، این اقدام ضدبشری و ضد دینی آمریکای جنایتکار را شدیدا محکوم می نماید و همیشه تاکید دارد؛ تحکیم و اعتلای باور ها و تقیدات دینی، ایمان به خداوند تبارک و تعالی و استمداد از ارواح مطهر ائمه هدی بالاخص روح پربرکت یگانه اختر آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلافُ التَّحِیَّهِ وَ الثَّناءِ) پشتوانه بزرگ ملت های مظلوم و مستضعف دنیا در مبارزه با کفر و استکبار است و ان شاءالله دیری نخواهد پایید که آن وعده مسلم و قطعی خداوند سبحان محقق گردد؛ وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ (مائده 56)

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

جامعه اسلامی دانشگاه دانشجویان علوم پزشکی مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید منتظری مشهد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1434

به "تحریم آستان قدس رضوی فشار علیه مراکز و نهاد های فرهنگی و دینی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم آستان قدس رضوی فشار علیه مراکز و نهاد های فرهنگی و دینی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید