تجاری سازی محصولات دانش بنیان با ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی سرعت می گیرد

به گزارش شارژ 10، مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی در راستای توانمندسازی فنی و صنعتی شرکت های دانش بنیان اقدام به ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی محصولات نموده تا راستا تجاری سازی محصولات این شرکت ها هموار گردد.

تجاری سازی محصولات دانش بنیان با ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی سرعت می گیرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات واطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار خراسانی رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان مشاوره فنی را یکی از نیازهای اصلی و ضروری شرکت های دانش بنیان مطرح نمود و گفت:کسب دانش فنی و بهره مندی از تجارب صنعتی حرفه ای در جهت رشد و تعالی کیفی و فنی شرکت های دانش بنیان ازالزامات این شرکت ها است.

صاحبکار به مزایای ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی محصولات به شرکت های دانش بنیان اشاره نمود و گفت:استفاده از تجارب حرفه ای و دانش فنی خبرگان صنعت جهت برطرف مسائل فنی و بهینه سازی،صرفه جویی در هزینه های عملیاتی،سعی خطا و تحقیق و توسعه در جهت تجاری سازی همچنین توسعه فناوری از جمله مزایای بهره مندی از خدمات مشاوره توسعه فنی است.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری مطرح نمود:درخواست های مکرر شرکت های دانش بنیان پیرامون معرفی مشاوران مطلع و توانمند،ضرورت ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی را بیشتر می نماید.

رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان گفت:با توجه به هزینه های بالای استفاده از مشاوران صنعتی خصوصی،چه بسا بسیاری از شرکت های نوپا به دلیل کمبود بودجه از این امتیاز ارزشمند بازمانده و فرآیند رشدشان به تعویق افتاده و درگیر هزینه های جانبی بسیار بیشتری می شوند به همین منظور مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان اقدام به ارائه مشاوره های توسعه فنی محصولات به صورت رایگان نموده است.

وی اضافه نمود: شرکت های نوپایی که امکانات،تیم تحقیق و توسعه حرفه ای،زیرساخت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی لازم را ندارند می توانند از دانش متخصصانی که پیشتر این مراحل را گذرانده اند و چالش های صنعتی پیش رو را تجربه نموده اند، به صورت رایگان استفاده نمایند و از تجارب صنعتی مختلف در حوزه های فعالیت مشابه بهره مند شوند.

صاحبکار گفت:در حال حاضر ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی محصولات در سه حوزه تجهیزات نفت،گاز و پتروشیمی،فناوری اطلاعات و ارتباطات و مواد شیمیایی و پلیمری به صورت رایگان به شرکت های دانش بنیان ارائه می گردد اما به زودی این خدمات مشاوره در سایر حوزه های تخصصی فنی نیز ارائه می گردد.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری درباره نحوه ارائه درخواست و استفاده از این خدمات گفت:شرکت ها می توانند برای استفاده از خدمات مشاوره توسعه فنی محصولات در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 216

به "تجاری سازی محصولات دانش بنیان با ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجاری سازی محصولات دانش بنیان با ارائه خدمات مشاوره توسعه فنی سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید