بلومبرگ: ایران تعهدات خود در توافق هسته ای را کاهش می دهد

به گزارش شارژ 10، خبرگزاری بلومبرگ به بخشی از بیانیه امروز شورای امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام و اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان درباره اقدامات تازه ایران در قبال برجام پرداخت.

بلومبرگ: ایران تعهدات خود در توافق هسته ای را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگاران، پایگاه اینترنتی شبکه بلومبرگ در این باره نوشت: ایران گفته است که دیگر به اصول توافق هسته ای پایبند نخواهد بود و مدت 60 روز به دیگر کشورهای امضا نماینده برجام مهلت داده است تا تعهدات خود را به ویژه در بخش بانکی و نفتی اجرایی نمایند.

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه به کشورهایی که عضو توافق هسته ای هستند گفت که ایران دیگر به تعهدات خود (در توافق هسته ای) در رابطه با محدودیت های ذخایر اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین پایبند نخواهد بود.

در این بیانیه مطرح شده است که اگر کشورها به درخواست ایران عمل نمایند، جمهوری اسلامی ایران پایبندی به تعهدات خود در توافق هسته ای 2015 را دوباره از سر می گیرد و در غیر این صورت با رویکردی گام به گام، پایبندی خود را کمتر خواهد نمود.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در اظهارات امروز خود در تلویزیون گفت که سایر کشورها نیز باید به تعهدات خود عمل نمایند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران شب گذشته اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران از توافق هسته ای خارج نخواهد شد و واکنش آن به تحریم های اخیر آمریکا در چارچوب توافق خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، از امروز 18 اردیبهشت 98 بعضی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در پیامی توییتری گفت: ایران پس از یک سال شکیبایی، اقداماتی را که آمریکا تداوم آن ها را غیرممکن ساخته است، متوقف می نماید. اتحادیه اروپا و گروه E3+E2 روزنه باریکی برای برگرداندن (این وضعیت) دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 197

به "بلومبرگ: ایران تعهدات خود در توافق هسته ای را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: ایران تعهدات خود در توافق هسته ای را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید