بزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور در محلات شروع بکار می نماید

به گزارش شارژ 10، رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: روز شنبه 28 مهر بزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور بدست معاون علمی رئیس جمهور در محلات افتتاح می گردد.

بزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور در محلات شروع بکار می نماید

محمد رضا شفیعی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این خبر گفت: از سال 1380 با شروع فعالیت های به نژادی، استفاده از شیوه های نوین کار به نژادی در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات شروع و با ارتقاء ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات به پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در سال 90 و همچنین با تغییر شیوه های پژوهشی در چهار سال اخیر نتایج بسیار ارزشمندی در این خصوص حاصل شد.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات با اشاره به فعالیت های اجرا شده در این مرکز اضافه نمود: ارقامی که در سال های اخیر به نژادی شد نسبت به ارقامی که در سال های ماقبل آن فراوری و ژنوتیپ شده بود دارای برتری کیفی بالایی بوده و قدرت رقابت بالایی نسبت به ارقام مشابهی که در جهان و خصوصا کشور هلند فراوری می گردد را دارا هستند و برای اولین بار در کشور در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات 870 نوع گل داوودی به نژادی شده به نمایش درخواهد آمد.

وی همچنین گفت: این نمایشگاه روز شنبه 28 مهرماه به دست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح می گردد و تا 10 آبان ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه 870 رقم گل داوودی به نژادی شده در سه هکتار سطح زیر کشت به معرض نمایش گذاشته خواهد شد که از این تعداد 600 رقم مربوط به سال های گذشته و 270 رقم از فراوریات جدید پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی است.

این پژوهشگر اضافه نمود: همزمان با این نمایشگاه در پنج نقطه کشور شامل باغ ملی گیاه شناسی تهران، باغ گیاه شناسی زاگرس لرستان، اصفهان، سمنان و مشهد نمایشگاه گل های داوودی شروع بکار خواهد نمود که از 200 تا 600 نوع گل داوودی به معرض نمایش در خواهند آمد.

شفیعی در خصوص مسائل پژوهش در خصوص به نژادی گل داوودی گفت: کمبود اعتبارات، کمبود فضای کشت محیطی و تحقیقاتی و نیز کمبود آب از مسائل پژوهشکده گل و گیاهان زینتی است که در صورت مرتفع شدن این مسائل فضای بیشتری جهت نمایش گل های داوودی در سالهای آتی اختصاص خواهد یافت.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات همچنین گفت: 60 نوع برتر جهانی از گونه های گل داوودی که به اشکال مختلف وارد کشور شده است در کنار این ارقام به نمایش در خواهد آمد تا کارشناسان و مردم فراوری داخل و ارقام خارجی را مقایسه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 76

به "بزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور در محلات شروع بکار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور در محلات شروع بکار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید