امضای تفاهم نامه بین دانشگاه شیراز و موسسه تحقیقات منابع طبیعی چین

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران/فارس رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه شیراز گفت: سند تفاهم نامه همکاری های علمی- پژوهشی مشترک بین دانشکده کشاورزی به نمایندگی از دانشگاه شیراز و موسسه تحقیقات منابع طبیعی آموزشگاه علوم چین امضا و مبادله شد.

امضای تفاهم نامه بین دانشگاه شیراز و موسسه تحقیقات منابع طبیعی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

محمدصابر خاقانی نژاد دوشنبه 28 بهمن به خبرنگاران گفت: امضای این تفاهمنامه در راستای اجرای سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه گسترش همکاری های علمی - بین المللی دانشگاه ها با موسسات معتبر علمی و پژوهشی دنیا و برنامه راهبردی شورای توسعه دانشگاه شیراز در ظرفیت سازی علمی به وسیله گسترش شبکه بین المللی موسسات همکار، انجام شد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری که به پیشنهاد بخش مهندسی منابع طبیعی و محیط زیست دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و در چهارچوب تفاهم نامه های رسمی این دانشگاه به ثمررسید، گفت: این تفاهم نامه مقدمه همکاری های گسترده علمی - پژوهشی را در دامنه وسیعی از حوزه های مورد علاقه طرفین در زمینه منابع طبیعی و کشاورزی فراهم خواهد نمود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به تشابهات سرزمینی دو کشور ایران و چین، تفاهمنامه مبادله شده می تواند ظرفیت موثری را برای تبادل تجربه در مورد دغدغه های راهبردی کشور و استان فارس به ویژه در حوزه های مدیریت، برنامه ریزی، بهره برداری و احیای سرزمین فراهم کند.

براساس این گزارش، آموزشگاه علوم چین به عنوان بزرگ ترین موسسه تحقیق و توسعه دنیا، دارای 104 موسسه علمی و پژوهشی و سه دانشگاه در رده دنیای است که 2 دانشگاه آن در فهرست 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است و بالغ بر 7 هزار عضو هیئت علمی و 50 هزار دانشجوی دکتری در موسسات آن مشغول به تحقیق هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 700

به "امضای تفاهم نامه بین دانشگاه شیراز و موسسه تحقیقات منابع طبیعی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه بین دانشگاه شیراز و موسسه تحقیقات منابع طبیعی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید