اعلام حمایت آمریکا از کره جنوبی و ژاپن در مقابل کره شمالی

به گزارش شارژ 10، معاون وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار به کره شمالی گفت که کشورش از قابلیت های نظامی خود برای دفاع از ژاپن و کره جنوبی استفاده خواهد نمود.

اعلام حمایت آمریکا از کره جنوبی و ژاپن در مقابل کره شمالی

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و همتای کره جنوبی او روز سه شنبه پس از نشستی در توکیو که در آن او متعهد به ادامه حمایت آمریکا از کره جنوبی و ژاپن شد، پرتاب موشک اخیر کره شمالی را محکوم کردند.

به گزارش رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: چو معاون وزیر خارجه کره جنوبی و معاون اول وزیر امور خارجه ژاپن پرتاب موشک های بالستیک اخیر کره شمالی را به عنوان عامل بی ثبات کننده برای امنیت منطقه و دنیا محکوم کردند.

روز گذشته یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی گفت کره شمالی آماده سازی برای آزمایش هسته ای بعدی خود را به انتها رسانده است که اولین آزمایش این کشور در پنج سال اخیر خواهد بود.

کره شمالی اخیراً تعداد آزمایش های موشکی خود را افزایش داده و حتی برای اولین بار از سال 2017 یک موشک بالستیک میان برد را بر فراز ژاپن پرتاب نموده است.

پیش از این، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفته بود یک کشتی تجاری کره شمالی بامداد روز یکشنبه (به وقت محلی) از نزدیکی خط مرزی دریایی میان دو کشور کره جنوبی و کره شمالی در حال عبور بود که ارتش کره جنوبی پس از ارسال بعضی پیغام های هشداردهنده با شلیک گلوله کوشش کرد تا این کشتی را از خط مرزی دور کند.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2139

به "اعلام حمایت آمریکا از کره جنوبی و ژاپن در مقابل کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام حمایت آمریکا از کره جنوبی و ژاپن در مقابل کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید