استقبال 70 درصد اساتید دانشگاه شریف از آموزش مجازی دانشجویان

به گزارش شارژ 10، مدیر اجرایی امور انفورماتیک دانشگاه شریف از استقبال 70 درصد اساتید این دانشگاه از آموزش مجازی دانشجویان خبر داد و گفت: کلاس های آموزشی دانشگاه صنعتی شریف تعطیل نیست بلکه کلاس های آموزشی خود را به صورت مجازی و غیرحضوری در بستر آموزش های الکترونیکی برگزار می کند.

استقبال 70 درصد اساتید دانشگاه شریف از آموزش مجازی دانشجویان

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر امینی رییس گروه آموزش های الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف با اعلام این خبر گفت: در این زمان که امکان برگزاری کلاس های حضوری برای دانشجویان این دانشگاه وجود ندارد، برگزاری کلاس های تئوری را با استفاده از سامانه آموزش از راه دور پی می گیرد.

وی تاکید کرد: در سامانه ای که به همین منظور تهیه شده است اساتید دانشگاه شریف می توانند از ظرفیت های مختلفی از جمله آموزش کلاس های مجازی به صورت آنلاین، ارسال اسلایدهای درسی، جزوات و یادداشت های درسی و همچنین ویدئوهای آموزشی بر حسب نیاز خود بهره ببرند.

امینی همچنین افزود: تا به امروز حدود 70 درصد از اساتید دانشگاه از این طرح استقبال نموده اند و 410 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف مطالب و محتویات آموزشی خود را به صورت غیرحضوری در زیرساخت های مرتبط با آموزش الکترونیکی ارایه می دهند و مجموعا 700 درس در رشته های مختلف را تدریس می کنند.

رییس گروه آموزش های الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف گفت: با وجود روش های ارایه دروسی که در اختیار اساتید گذاشته شده است بیشترین شیوه مورد درخواست استفاده از اسلایدهای درسی به همراه صوت و تصویر و آپلود آنها است که حدود 58 درصد اساتید این روش را برای ارایه محتویات آموزشی خود انتخاب نموده اند و پس از آن 38 درصد از اساتید روش تهیه ویدئوهای آموزشی و 50 درصد نیز ارایه جزوه های درسی با صوت و صدای خود و 18 درصد ارایه درس توسط شبکه های اجتماعی همچون واتساپ و... را برای ارایه مطالب خود در کلاس های غیرحضوری انتخاب نموده اند.

در ادامه دکتر ضرابی زاده مدیر اجرایی امور انفورماتیک دانشگاه شریف نیز گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده، تا به امروز دانشکده های مختلف اقدام به استفاده از زیرساخت های آموزش الکترونیکی نموده اند که از این میان در دانشکده مهندسی کامپیوتر، تمامی 62 استاد(هیات علمی و مدعو) آن اقدام به ارایه آموزش های خود به صورت الکترونیکی و از راه دور با استفاده از ظرفیت های فراهم شده نموده اند.

وی گفت: پس از آن اساتید دانشکده علوم ریاضی با 97 درصد، مرکز معارف اسلامی با 96 درصد، دانشکده مهندسی صنایع با 92 درصد، دانشکده فیزیک با 83 درصد، دانشکده مهندسی برق و مهندسی مکانیک با 75 درصد میزان استقبال از طرح آموزش الکترونیکی دانشگاه را ثبت نموده اند.

طبق آمار دکتر ضرابی زاده تا این لحظه 18 هزار و 500 نفر-ساعت آموزش از طریق سامانه کلاس های مجازی و آنلاین دانشگاه صنعتی شریف ارائه شده است که این آموزش ها توسط 190 مدرس در قالب 370 کلاس درس به صورت غیرحضوری ارایه شده است.

وی افزود: از نکات قابل توجه کلاس های آنلاین در دانشگاه صنعتی شریف می توان به وجود ساز و کارها و ابزارهای لازم جهت شبیه سازی کلاس حضوری اشاره کرد و از همین رو کلاس ها به صورت تعاملی میان دانشجویان و استادان برگزار می شود.

مدیراجرایی امور انفورماتیک دانشگاه شریف افزود: وجود تخته سیاه، امکان پرسش و پاسخ به صورت آنلاین، چت، صوت و تصویر دو طرفه، اشتراک صفحه نمایش و ضبط ویدئوی مطالب کلاس برای استفاده مجدد در آینده از نکات قابل توجه در این کلاسهاست.

دکتر ضرابی زاده گفت: با وجود آنکه کلاس های آنلاین شریف پهنای باند پایینی نیاز دارند اما باز هم طی توافقی که تا به امروز با اپراتورهای تلفن همراه ایرانسل و همراه اول اجرا شده است تعرفه استفاده اینترنت برای کاربران سامانه های مجازی دانشگاه صنعتی شریف یک سوم محاسبه خواهد شد و این دو اپراتور با کمک IP اعلام شده تخفیف یک سومی را برای مشترکین خود لحاظ می کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شریف، سامانه کلاس های مجازی دانشگاه صنعتی شریف از دو سال قبل کار خود را آغاز نموده و پیش از این کلاس ها و کنفرانس های مختلفی در این بستر برگزار شده است و در حال حاضر که به واسطه شیوع ویروس کرونا ضرورت استفاده از این ظرفیت برای پیگیری آموزش های رسمی دانشگاه پیش آمده، این سامانه می تواند جوابگوی نیاز دانشجویان و اساتید این دانشگاه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 813

به "استقبال 70 درصد اساتید دانشگاه شریف از آموزش مجازی دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال 70 درصد اساتید دانشگاه شریف از آموزش مجازی دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید