استقبال لاوروف از گشت زنی مشترک روسیه- ترکیه در ادلب

به گزارش شارژ 10، وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه از پیشرفت حاصله در عملیاتهای گشت زنی روسیه- ترکیه در استان ادلب سوریه استقبال کرد.

استقبال لاوروف از گشت زنی مشترک روسیه- ترکیه در ادلب

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از دیلی صباح، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در نشستی با حضور دانشجویان و اساتید انستیتوی دولتی روابط بین الملل مسکو از پیشرفت حاصله در عملیات گشت زنی نیروهای روسیه و ترکیه در استان ادلب سوریه استقبال کرد.

وی در اینباره گفت که هر مأموریتی چندین کیلومتر به طول راستا گشت زنی اضافه نموده است، و به تازگی اعضای ارتش روسیه و ترکیه توانستند کل راستا بزرگراه M4 در استان ادلب سوریه را بازرسی نمایند.

به گفته لاوروف، عملیاتهای گشت زنی به ضرورت محروم کردن تروریستها از هرگونه فضا و آزادی اقدام در منطقه ادلب مربوط می گردد.

وزیر خارجه روسیه معتقد است که بهره برداری کامل از بزرگراه M4 جهت حمل و نقل محموله های بشردوستانه و همچنین ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه باید تضمین گردد.

لازم به ذکر است که بزرگراه مزبور که به جاده حلب- حسکه نیز معروف است، در فاصله 30 کیلومتری از مرز جنوبی ترکیه قرار گرفته است.

وزیر خارجه روسیه در ادامه اضافه نمود: گشت زنی در این راستا با سرعت انجام نمی گردد، چون افراط گرایان در حال مقاومت هستند. اما هربار این گشت زنی چندین کیلومتر [به راستا گشت زنی] می افزاید و اخیراً [گشت زنی] در کل طول این راستا انجام شد.

لازم به ذکر است که از ماه مارس جاری، مسکو و آنکارا بر سر پروتکلی به توافق رسیدند که دو طرف را به توقف تمام اقدامهای نظامی در امتداد خط تماس در منطقه کاهش تنش ادلب ترغیب می نماید.

این پروتکل بیان می نماید که گشت زنی های ترکیه- روسیه از روز 15 مارس و در امتداد بزرگراه M4 از منطقه مسکونی ترومبا - در دو کیلومتری غرب سراقب- به سمت منطقه مسکونی عین الهور انجام می گردد. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1176

به "استقبال لاوروف از گشت زنی مشترک روسیه- ترکیه در ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال لاوروف از گشت زنی مشترک روسیه- ترکیه در ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید