استرالیا هم درباره مادورو اعلام موضع کرد

به گزارش شارژ 10، وزیر امور خارجه استرالیا امروز (دوشنبه) از رهبر جناح مخالف ونزوئلا که خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور معرفی نموده است، اعلام حمایت کرد.

استرالیا هم درباره مادورو اعلام موضع کرد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز، ماریس پین، رئیس دستگاه دیپلماسی استرالیا با انتشار بیانیه ای، گفت: استرالیا از اقدام خوآن گوآیدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا که خود را به عنوان رئیس جمهوری موقت معرفی نموده، حمایت می نماید و این اقدام را به رسمیت می شناسد که این امر مطابق با قانون اساسی ونزوئلا و تا زمان برگزاری انتخابات برقرار خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما اکنون از تمامی جناح ها می خواهیم در راستای یافتن راهکاری مسالمت آمیز برای وضعیت به وجود آمده همکاری سازنده داشته باشند و در راستای بازگشت دموکراسی احترام به حکمرانی قانون و حفظ حقوق بشر ملت ونزوئلا اقدام نمایند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه نیوزیلند رویکرد متفاوتی در قبال تحولات ونزوئلا اتخاذ نموده است.

وینستون پیترز، وزیر امور خارجه نیوزیلند در این زمینه اعلام بی طرفی نموده و تأکید کرد: رویکرد نیوزیلند مبتنی بر بیانیه دادن درباره به رسمیت شناختن دولت ها نیست.

او تأکید کرد: ونزوئلا باید به وسیله انتخابات آزاد و عادلانه درباره آینده خود تصمیم بگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی نیوزیلند گفت که این کشور پیش تر درباره انتخابات ونزوئلا در سال 2018 نگرانی هایی ابراز نموده بود و این نگرانی ها پا بر جاست.

52310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 139

به "استرالیا هم درباره مادورو اعلام موضع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا هم درباره مادورو اعلام موضع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید