ارتباط صنعت با دانشگاه نیازمند یاری های اقتصادی دولت است

به گزارش شارژ 10، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیربا بیان اینکه باید تحقیقات علمی احتیاج فعلی صنعت را پاسخ دهد، گفت: ارتباط بین صنعت با دانشگاه باید در جامعه لمس گردد که این کار احتیاجمند یاری های اقتصادی دولت است.

ارتباط صنعت با دانشگاه نیازمند یاری های اقتصادی دولت است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا 2019 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با بیان اینکه باید پژوهش های دانشگاهی در خاتمه نامه ها قابل مشاهده باشد،گفت: فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی به طور مستقیم بر رشد علمی تاثیر دارد. نباید مانند اروپا بیش از حد در علوم سخت افزاری سرمایه گذاری نموده و حس عقب ماندگی پیدا کنیم از طرفی باید مثل کشور چین در علوم نرم افزاری سرمایه گذاری نموده و بازار را به دست بگیریم.

پژوهش دانشگاهی برنامه هدفمند و یکپارچه ندارد

وی اینکه مجلس و دولت هرکدام به طور مجزا برای خودشان کار می نمایند و انسجام ندارند را یک نقطه ضعف دانست و گفت: در این میان پژوهش دانشگاهی برنامه هدفمند و یکپارچه ندارد این در حالی است که نیروی اصلی تحقیق در دانشگاه واقع شده است اما مشکل در سطح ملی است. باید نظام آموزش عالی سیستم تنبیهی و تشویق ایجاد گردد.

باید پتانسیل تحقیقات در خدمت احتیاج فعلی جامعه باشد

حسینی تودشکی توضیح داد: باید پتانسیل تحقیقات در خدمت احتیاج فعلی جامعه مثل مسائل صنعت باشد، در واقع ارتباط بین صنعت و مردم باید لمس گردد که این کار احتیاجمند یاری های اقتصادی دولت است. از طرفی باید بگویم زمانی صنعت با دانشگاه می تواند خوب کار کند که بخش تحقیق و توسعه در صنایع وجود داشته باشد که اگر چنین بخشی در صنعت نیست به دیلی نبود رقابت است. یکی از عناصر در پیشرفت وجود رقابت بین صنایع است.

باید پژوهش دانشگاهی به معنای واقعی در خاتمه نامه ها اتفاق بیافتد

وی ادامه داد: هر کشوری که در پژوهش نگاه کلی و باز داشته باشد پیروز است چراکه نگاه تک بعدی دیگر مفید نیست. در ایران باید یک بخش از تحقیق در سطح کلان به برند های بین المللی توجه نمایند و در نهایت پژوهش به معنای واقعی در خاتمه نامه ها اتفاق بیافتد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 733

به "ارتباط صنعت با دانشگاه نیازمند یاری های اقتصادی دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط صنعت با دانشگاه نیازمند یاری های اقتصادی دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید