آمریکا بخش بزرگی از یاری ها به افغانستان را دزدیده است

به گزارش شارژ 10، یک پایگاه اینترنتی اطلاع داد که آمریکا بخش بزرگی از یاری ها به دولت کابل را دزدیده است و بعضی از مقام های آمریکایی نیز بدلیل آلوده بودن به فساد از حضور نظامی در افغانستان حمایت می نمایند.

آمریکا بخش بزرگی از یاری ها به افغانستان را دزدیده است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پایگاه اینترنتی آف گاردین در گزارشی نوشته است که آمریکا بخش بزرگی از یاری ها به افغانستان را دزدیده است.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، بسیاری از مقام های آمریکایی نیز به دلیل دخیل بودن در فساد گسترده، از حضور نظامی در افغانستان حمایت می نمایند.

بر اساس این گزارش، آمریکا توسط قراردادی ها و شرکای فاسد، یاری های اقتصادی به افغانستان را از مسیرهای مختلف به آمریکا بازگردانده است.

به گزارش جمهور، مقام های آمریکایی سوخت مورد احتیاج و سایر موارد ضروری نظامیان این کشور را با قیمت چند برابر از شرکت های آمریکایی خریداری می نمایند تا این پول به کشورشان بازگردد.

به باور این پایگاه اینترنتی، هنوز هم در فرایند تامین تجهیز نیروهای امنیتی افغان، فساد گسترده از سوی مقام های آمریکایی وجود دارد.

هزینه های بازسازی افغانستان به نظر بعضی از کارشناسان باوجودی که رقم قابل توجهی است اما در بازسازی این کشور تاثیر چندانی نداشته است.

دفتر سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به سیگار پیش از این نیز در گزارشی از نحوه ارائه یاری های اقتصادی آمریکا به افغانستان انتقاد کرد.

اداره سیگار توضیح داد که روش نادرست آمریکا در ارائه یاری های اقتصادی به افغانستان سبب گسترش فساد اداری در این کشور شده است.

در گزارش سربازرس ویژه آمریکا آمده است که حمایت آمریکا از مقامات فاسد دولتی در افغانستان سبب شده تا مردم این کشور از برنامه بازسازی افغانستان استقبال ننمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1099

به "آمریکا بخش بزرگی از یاری ها به افغانستان را دزدیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بخش بزرگی از یاری ها به افغانستان را دزدیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید