آمادگی مازندران برای تجارت و گردشگری سلامت

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران - گروه استان ها: سفر هیئت قزاقستانی به مازندران از شامگاه سه شنبه کلید خورد و این هیئت در اولین برنامه در نشست مشترک استاندار، مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان مالی مازندران راههای توسعه مناسبات استان را برسی کردند.

آمادگی مازندران برای تجارت و گردشگری سلامت

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این سفر هیئت قزاق به مازندران در پی بازدید استاندار مازندران از استان منگستائو انجام شده است، همچنین در اوایل ماه جاری نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان برگزار گردیده بود.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران سه شنبه شب در نشست مشترک فعالان مالی مازندران با هیئت قزاقستان که در سالن شماره یک استانداری برگزار گردید، گفت: این بازدید در پاسخ بازدید ما از استان منگستائو قزاقستان انجام شده است.

سفر چهار هیئت قزاقستانی به مازندران

وی با بیان این که هیئت قزاقستان در چهار تیم نفت، کشاورزی، مالی وگردشگری به مازندران سفر نموده است اضافه کرد: در همه این زمینه ها همکاریهای مشترکی تبادل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این ملاقات گفت: بازدید هیئت تجاری از بندر امیر آباد و بخشهای مختلف مجتمع پرورش ماهی، صنایع غذایی اسکات و مرغ گوشتی معلم از جمله برنامه هاست.

دلاور حیدر پور توضیح داد: کشاورزی مازندران دارای پتانسیل بالایی به خصوص در زمینه فراوری مرغ، جوجه یک روزه و تجهیزات مرغداری است که می تواند با استان مننگستا و همکاریهای مشترک داشته باشد.

مرغ مازندران در راه قزاقستان

وی با بیان اینکه مازندران بیش از 200 هزارتن مرغ گوشتی فراوری می نماید گفت: ما می توانیم متناسب با احتیاج قراقستان مرغ فراوری و به این کشور صادر کنیم.

حیدرپور با بیان اینکه در زمینه فراوری میوه، بیش ار دو میلیون تن مرکبات و بیش از 160 هزارتن کیوی در مازندران فراوری می گردد اضافه کرد: مرکبات و کیوی مازندران می تواند مورد نظر فعالان تجاری این کشور باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی دیگر از محصولات مهم و تجاری مازندان را گل و گیاه و درختچه های زینتی برشمرد و گفت: می توانیم تفاهم نامه ای در زمینه تبادل گل و گیاه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به تجارب استان مازندران در زمینه تجهیزات آبیاری تحت فشار توضیح داد: تجهیزات مورد احتیاج قزاقستان را به اندازه کافی و به هر میزان که لازم داشته باشید تامین می کنیم.

وی آمادگی مازندران را در بخش کشاورزی برای تبادل تجارب کشاورزی، تحقیقاتی و همکاری مشترک بین دو کشور بیان کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای واحد بین الملل است که دانشجوی خارجی می پذیرد و در رشته پزشکی، دندان پزشکی دانشجوی خارجی می پذیرد.

بیمارستانهای مازندران آماده جذب دانشجویان خارجی است

وی با بیان اینکه در قسمت درمانی، درمان سرپایی در بیمارستانهای مازندران اجرا می گردد اضافه کرد: 40 بیمارستان در مازندران در بخش بستری آمادگی پذیرش بیمار خارجی را دارا هستند.

قاسم جان بابایی توضیح داد: چهار بیمارستان آمادگی انجام قلب باز و آنژیو گرافی را برای بیماران خارجی دارد و برای بیماران سرطانی امکان جراحی تومور، پرتو درمانی و رادیو گرافی را فراهم می نماید.

وی از ظرفیت علم پزشکی مازندران در زمینه انواع جراحی مغز و اعصاب، چشم و اطفال اطلاع داد و ابراز داشت: در درمان سرپایی نیز این امکان وجود دارد که خدمات کلینیک در استان منگستائو کشور قزاقستان ارائه گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با بیان این که جراحی ارتوپدی، جراحی چشم و جراحی اعصاب در بیمارستانهای مازندران ارائه می گردد توضیح داد: در زمینه شیمی درمانی سرپایی، اقدامات تشخیصی سرپایی، اندوسکوپی و اقدامات تشخیصی مغز و اعصاب با رعایت استانداردهای بین المللی آمادگی ارائه هر گونه خدمات به این کشور هستیم.

هیئت قزاقستان در ادامه سفر به مازندران قرار است از بخش های مختلف فراوریی و کشاورزی بازدید کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 683

به "آمادگی مازندران برای تجارت و گردشگری سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی مازندران برای تجارت و گردشگری سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید