5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تایپیست از خود بپرسید

به گزارش شارژ 10، شغل تایپیست یکی از محبوب ترین شغل ها در سطح دنیا است که مزایای زیادی دارد. برای داشتن این شغل لازم نیست به صورت تمام وقت مشغول باشید و امکان دورکاری و انجام تایپ به صورت پروژه ای هم وجود دارد. بعلاوه این شغل نیازی به بودجه زیادی برای آغاز ندارد و همین که به یک دستگاه کامپیوتر یا لپ تاپ مجهز باشید کافی است. اما آیا شما برای این شغل مناسب هستید؟ پیش از انتخاب شغل تایپیست و برای این که بفهمید کار مناسب و بعلاوه درآمدزایی برای شما هست یا نه، به این 5 سؤال پاسخ دهید.

5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تایپیست از خود بپرسید

1- آیا کار با کامپیوتر به مدت طولانی برای شما مجذوب کننده است؟

بعضی از افراد ترجیح می دهند به سراغ کار های یدی بروند که در آنها فعالیت بدنی مهم و موثر است؛ اما برای یک تایپیست، انجام کار به نشستن پشت سیستم محدود خواهد شد. بنابراین اگر شخصیتی آرام و درونگرا دارید و می توانید ساعت ها روی نوشته ها تمرکز کنید، تایپ کردن می تواند شغل مناسبی برای شما باشد.

2- آیا برای انتخاب شغل تایپیست توان بدنی کافی دارید؟

همان طور که گفتیم کار تایپ، یک کار نشسته است و بنابراین ممکن است در طولانی مدت به ستون فقرات یا استخوان های شما آسیب بزند. برای جلوگیری از این آسیب ها می توانید بعد از یک بازه 45 دقیقه ای به بدنتان استراحت دهید و حرکات کششی مناسب را انجام دهید.

به علاوه، اگر چشمان ضعیفی دارید توصیه می کنیم از عینک هایی با شیشه ضد اشعه بهره ببرید.

3- آیا به تایپ ده انگشتی تسلط دارید؟

تایپ ده انگشتی یک از مهم ترین مهارت هایی است که یک تایپیست حرفه ای باید آن را بیاموزید. در این شیوه تایپ، فرد از تمامی انگشتان خود استفاده می نماید و به جای نگاه به صفحه کلید، به متن در حال تایپ نگاه می نماید. این روش باعث کم شدن خطای تایپی و البته بالا رفتن سرعت شما می گردد. شما می توانید این نوع تایپ را به یاری نرم افزارهای آموزشی یا سایت های آموزش تایپ ده انگشتی یاد بگیرید.

4- آیا می توانید زمان کافی برای این کار بگذارید؟

یکی از چالش هایی که پیش از انتخاب شغل تایپیست باید در نظر بگیرید، این است که بتوانید زمان را طوری مدیریت کنید که پروژه ها را به موقع تحویل دهید. پس همواره به یاد داشته باشید که بسته به سرعت و مهارت تایپ خود پروژه بگیرید و با گذاشتن زمان کافی، آن را تحویل دهید.

5- انواع مشاغل مرتبط با تایپ را می شناسید؟

بسیار مهم است که پیش از آغاز یک حرفه، محدوده پیشرفت و انواع شغل های مرتبط با آن را در بازار کار بشناسید. خوب است بدانید که یک تایپیست می تواند کارمند اداراتی همانند دادگستری گردد یا در شرکت های خصوصی به استخدام درآید؛ از سوی دیگر، شغل های پروژه ای و دورکاری هم برای تایپیست ها در بازار کار موجود هستند.

آیا تایپیست خوبی هستید؟ مهارت هایتان را بسنجید:

آزمون مهارت های تایپیست

جهت های استخدام برای تایپیست ها

شما می توانید به وسیله مراجعه مستقیم به ادارات و شرکت ها استخدام شوید؛ اما اگر این روش از شما هزینه و زمان زیادی را می گیرد می توانید به بخش استخدام سایت خبرنگاران مراجعه کنید. در این بخش، شما می توانید نوع پروژه دلخواه خود را وارد کنید و در شهرهای مختلف در پی برترین موقعیت شغلی تایپیست بگردید.

برترین فرصت های شغلی برای تایپیست را ببینید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2089

به "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تایپیست از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل تایپیست از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید