گفت وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و عربستان درباره ایران و یمن

به گزارش شارژ 10، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای از گفت وگوی تلفنی وزیر دفاع این کشور با همتای سعودی خود درباره ایران و یمن خبر داد.

گفت وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و عربستان درباره ایران و یمن

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از الجزیره، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دیروز در تماسی تلفنی با محمد بن سلمان، ولی عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی، ایران را به عامل بی ثباتی در منطقه متهم کرد و گفت: واشنگتن و ریاض اهداف و تعهدی مشترک برای مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه دارند.

پنتاگون گفت که وزیر دفاع آمریکا در این تماس تلفنی بر اهمیت همکاری استراتژیک ایالات متحده و عربستان تأکید و حملات اخیر انصارالله به خاک عربستان سعودی را محکوم کرد و اضافه نمود: واشنگتن از ریاض در دفاع از مرزهایش حمایت می کند.

وزیر دفاع آمریکا در حالی حمایت خود از عربستان سعودی را اعلام می کند که به تازگی گروه تروریستی داعش بر قرار دریافت در صف ائتلاف سعودی علیه یمن تأکید کرده است.

دفتر سیاسی انصارالله یمن در بیانیه ای گفت که اعلام رسمی داعش درباره جنگ با انصارالله در استان مأرب و پیوستن به ائتلاف سعودی، حکایت از ارتباط بسیار نزدیک عربستان سعودی و این گروه تروریستی تکفیری دارد.

با این وجود، وزیر دفاع آمریکا که فرماندهی ائتلاف به اصلاح ضد داعش را بر عهده دارد، حمایت علنی خود را از عربستان و اراضی این کشور در برابر حملات مشروع و به حق یمن ابراز می کند.

از سوی دیگر، جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن شش سال است که ادامه دارد و در نتیجه آن هزاران نفر از مردم این کشور کشته و یا زخمی شده اند، اما این کشتار سعودی نه تنها با محکومیت آمریکا بلکه با واکنش اروپا هم روبرو نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1473

به "گفت وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و عربستان درباره ایران و یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و عربستان درباره ایران و یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید