گزارش نماینده وزیر بهداشت درباره حادثه بیمارستان اهواز و شرایط بهداشتی این شهر

به گزارش شارژ 10، در پی بارندگی های اخیر و بالا آمدن فاضلاب در اهواز، معاون کل وزارت بهداشت درباره آخرین شرایط بهداشتی این شهر و همچنین علت فوت چهار بیمار در یکی از بیمارستان های اهواز در پی قطعی برق، شرح داد.

گزارش نماینده وزیر بهداشت درباره حادثه بیمارستان اهواز و شرایط بهداشتی این شهر

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

دکتر ایرج حریرچی - معاون کل وزارت بهداشت که به دستور وزیر بهداشت برای آنالیز فوت چهار بیماری که در یکی از بیمارستان های اهواز و به دنبال وقوع بارندگی و آبگرفتگی شهر و قطع برق در بیمارستان اتفاق افتاده بود، به این شهر سفر کرد، در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: با توجه به بارندگی شدید و صاعقه ای که در شهر اتفاق افتاده بود، برق شهری دچار اختلال شده و در یکی از بیمارستان های شهر یک فاز از برق سه فاز دچار مشکل شده بود.

وی با بیان اینکه کادر بیمارستان بلافاصله اقدامات پیشگیرانه را انجام داده اند، اضافه نمود: این بیمارستان دارای چندین بخش آی سی یو است که یکی از دستگاه های الکترونیک یکی از بخش های آی سی یو به دنبال این اتفاق دچار مشکل شده است. البته کادر درمانی اقدامات لازم را انجام داده و مسئولان بیمارستان نیز طی 10 دقیقه در محل حاضر شده بودند تا شرایط را کنترل نمایند، اما متاسفانه طی این حادثه، چهار بیمار را که سه نفرشان سابقه ایست قلبی-تنفسی و احیاء قلبی داشتند و یک نفرشان که 86 ساله بوده و سکته قلبی نموده بود، فوت شدند و به خانواده های آنها تسلیت می گوییم.

حریرچی ادامه داد: در حال حاضر اقدامات لازم صورت گرفته و تمام بیمارستان های شهر از جمله بیمارستان مذکور با ظرفیت کامل کار می نمایند و در بخش های آی سی یو نیز کار به روال عادی در حال اجرا است. در عین حال جلساتی را با مسئولان قوه قضاییه و پزشکی قانونی در اهواز داشتیم و قرار شد تا موضوع به دقت آنالیز گردد و اگر کوچکترین قصور فنی یا اجرایی ثابت شد، اشد مجازات برای خاطیان در نظر گرفته گردد؛ زیرا خط قرمز وزارت بهداشت سلامت مردم است.

معاون کل وزارت بهداشت درباره شرایط بهداشتی در شهر اهواز با توجه به بارندگی ها و بالا آمدن فاضلاب در این شهر نیز گفت: موضوع فاضلاب اهواز یک مشکل قدیمی است که وزارت بهداشت هم چندین بار در این رابطه گفته است که باید تدابیری برای حل این مشکل اندیشیده گردد.

حریرچی اضافه نمود: البته در حال حاضر با بروز بیماری شدیدی در شهر روبرو نبوده ایم، اما به هر حال همیشه و به ویژه در زمان بارش های شدید ممکن است آب های سطحی با فاضلاب ترکیب شده و خطر بالقوه بروز بیماری های عفونی را در پی داشته باشد. بنابراین باید برای حل مشکل فاضلاب در اهواز چاره اندیشی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 643

به "گزارش نماینده وزیر بهداشت درباره حادثه بیمارستان اهواز و شرایط بهداشتی این شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش نماینده وزیر بهداشت درباره حادثه بیمارستان اهواز و شرایط بهداشتی این شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید