گزارش بانک جهانی: ایران در بین 10 کشور صادر کننده مهاجر ماهر ، اولین مقصد نیروهای کار ماهر ایرانی: کانادا

به گزارش شارژ 10، بانک دنیای گزارش مهاجرت برای کامیابی را منتشر کرد. این گزارش به پدیده مهاجرت مالی و بازار کار در دنیا می پردازد و الگوها و تاثیرات مالی جابه جایی نیروی کار در دنیا را مورد آنالیز قرار می دهد. بانک دنیای در این گزارش کوشیده است با ارائه اطلاعات، موجبات تدوین سیاست های مهاجرتی بهینه را فراهم کند و تاثیر پدیده پناه جویی و مهاجرت مالی را بر بازار کار در کشورهای مبدا و مقصد بازنماید.

گزارش بانک جهانی: ایران در بین 10 کشور صادر کننده مهاجر ماهر ، اولین مقصد نیروهای کار ماهر ایرانی: کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش دنیای اقتصاد ، بر اساس این گزارش ایران در میان 10 مبدایی جای دارد که بیشترین شمار مهاجران ماهر و متخصص را به دیگر نقاط دنیا روانه می نماید. مهم ترین مقصد نیروی کار ماهر و متخصصی که از ایران اقدام به مهاجرت می نمایند، کشور کاناداست.

بنا بر آمار بانک دنیای بیش از 72 درصد از مهاجرانی که از ایران راهی کانادا می شوند از سطح بالای مهارت و تخصص برخوردارند. از سوی دیگر ایران مهم ترین مقصد مهاجرتی یکی از 10 کشوری است که بیشترین مهاجران غیر ماهر و فاقد تخصص را به کشورهای دیگر گسیل می نمایند. تنها 1/ 1 درصد از مهاجرانی که از افغانستان به ایران وارد می شوند واجد تخصص و مهارت کاری هستند.

قریب به 3 درصد از جمعیت دنیا به عنوان مهاجر در کشورهای دیگر زندگی می نمایند که 10 درصد از این افراد را پناه جویان یا نیروی کار فاقد تخصص تشکیل می دهند. بر اساس اطلاعاتی که در گزارش بانک دنیای آمده است شکاف دستمزدها و فاصله جغرافیایی مهم ترین عوامل اثرگذار بر پدیده مهاجرت مالی ارزیابی شده اند.

آنالیز ها نشان داده است تفاوت سطح دستمزدها در کشور مبدا و مقصد معمولا در شرایطی منجر به تصمیم مهاجرت می گردد که میزان تفاوت دستمزدها بین دو کشور بیش از 20 هزار دلار در سال است. از سوی دیگر انتخاب مقصد توسط مهاجران تحت تاثیر بعد فاصله نیز قرار می گیرد. بدین ترتیب که اغلب مهاجران غیر متخصص و پناه جویان کشورهای همجوار و نزدیک را به عنوان مقصد انتخاب می نمایند، اما مهاجرانی که از سطح مهارت های بالاتری برخوردارند برای دستیابی به زندگی بهتر اغلب به کشورهای دورتری می روند.

منبع: انتخاب
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 427

به "گزارش بانک جهانی: ایران در بین 10 کشور صادر کننده مهاجر ماهر ، اولین مقصد نیروهای کار ماهر ایرانی: کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش بانک جهانی: ایران در بین 10 کشور صادر کننده مهاجر ماهر ، اولین مقصد نیروهای کار ماهر ایرانی: کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید