کارگردانان بازی گوست آو سوشیما سفیر افتخاری جزیره سوشیما شدند

به گزارش شارژ 10، نقش بازی های ویدیویی در دنیای امروزی انکارناپذیر است اما گاهی این نقش به قدری زیادی می گردد که حتی از نظر فرهنگی و از جنبه های مختلفی در جوامع تأثیر مثبتی می گذارد. احتمالا تا به امروز بارها تحسین های زیادی را از بازی گوست آو سوشیما یا به فارسی روح سوشیما شنیده اید یا حتی خودتان آن را تجربه نموده اید. بدون شک، یکی از مهم ترین برجستگی های این بازی، محیط و دنیای آن بود که در اصل چشم اندازی از جزیره سوشیما (یا تسوشیما) در ژاپن و در زمان حمله مغول ها بوده است. اهمیت و تأثیر این بازی به قدری زیاد بوده است که به تازگی شهردار واقعی این شهر لقب و سِمت سفیران دائمی گردشگری جزیره سوشیما را به کارگردانان بازی Ghost of Tsushima اهدا نموده است.

کارگردانان بازی گوست آو سوشیما سفیر افتخاری جزیره سوشیما شدند
  • بخش چند نفره آنلاین به گوست آو سوشیما اضافه می گردد

در جریان مراسمی که هفته پیش به خاطر محدودیت های مسافرتی به صورت دیجیتال و آنلاین برگزار گردید، کارگردانان بازی Ghost of Tsushima یعنی نیت فاکس (Nate Fox) و جیسون کانل (Jason Connell) به سفیران دائمی گردشگری شهر سوشیما در ناگازاکی تبدیل شدند و از آن ها تقدیر به عمل آمد.

به مناسبت این اتفاق، مسؤولان شهر اعلام نموده اند که با همکاری شرکت سرگرمی های تعاملی سونی (SIE) یک کمپین گردشگری جدید بر اساس بازی Ghost of Tsushima بر پا خواهند کرد؛ کمپینی که به گونه ای طراحی شده تا هواداران را مشتاق کند تا درباره این جزیره و مناظر دیدنی اش اطلاعات بیشتری کسب نمایند. هیروکی هیتاکاتسو، شهردار شهر سوشیما، در بیانیه خود درباره اینکه چرا به این دو نفر چنین افتخاری اهدا شده است، اعلام نموده است:

شهردار سوشیما در ادامه اشاره می نماید که اگرچه این افتخار تا به امروز به تعداد قابل توجهی از مردم ژاپنی داده شده است اما این اولین بار است که این افتخار به افرادی داده می گردد که با کار خود توانسته اند تاریخ و نام سوشیما را در دنیا گسترش دهند.

جیسون کانل، کارگردان پروژه، در پست توییتر خود در واکنش به این اتفاق خوشحالی خود را از این تصمیم این گونه خاطرنشان کرد: من واقعا از نظر شغلی سعادتمند بوده ام اما این قضیه چیزی است که حتی تصورش هم برایم سخت است. از سوشیما متشکرم.

شهردار این شهر در سخنان خود اعلام نموده که بعد از اینکه محدودیت های سفر برداشته گردد و اوضاع بهبود پیدا کند، دوست دارد که فاکس و کانل و تمام اعضای استودیوی ساکرپانچ را به جزیره سوشیما دعوت کند و امیدوار است که این باعث گردد آن ها حتی بیش از گذشته عاشق سوشیما شوند.

بازی Ghost of Tsushima توانسته در میان بازی های پلی استیشن 4، رکورد بهترین و پرفروش ترین بازی انحصاری استودیوهای داخلی سونی در هفته اول عرضه را به نام خود ثبت کند. فروش بازی در دیگر نقاط دنیا هم شگفت انگیز بوده و توانسته به عنوان یکی از پرفروش ترین عناوین جدید سونی در نسل هشتم شناخته گردد.

در ژانویه محبوبیت این بازی انحصاری پلی استیشن باعث شد تا تعدادی از هواداران این بازی در کمپینی که برای بازسازی یک معبد واقعی (معبد واتاتسومی) در این جزیره ایجاد شده بود، شرکت نمایند و مبلغ 260 هزار دلار را برای این هدف بپردازند.

  • بهترین بازی های 2020 پلی استیشن 4

در کنار همه موفقیت های این اثر به عنوان یک بازی ویدیویی، Ghost of Tsushima توانسته به عنوان یک پدیده منحصربه فرد نقش خاصی را در شناسایی تاریخ آن دوره جزیره سوشیما داشته باشد و مردم را به بازدید از این مکان بسیار مشتاق کند. به ویژه این اتفاق در میان مردم ژاپن به شدت با استقبال روبرو شد. نکته مهم و بسیار جالب این است که بازی روح سوشیما اثری نیست که یک استودیو ژاپنی آن را ساخته باشد بلکه ساخته استودیویی آمریکایی است و این خود اهمیت این افتخار جدید را برای کارگردانان بازی دوچندان می نماید.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1555

به "کارگردانان بازی گوست آو سوشیما سفیر افتخاری جزیره سوشیما شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردانان بازی گوست آو سوشیما سفیر افتخاری جزیره سوشیما شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید