کاخ سفید به دنبال ایجاد راه های قانونی برای مهاجرت اتباع آمریکای مرکزی

به گزارش شارژ 10، فرستاده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده بر این باور است که کاخ سفید میخواهد راه های قانونی را برای مهاجرت اتباع آمریکای مرکزی ایجاد کند.

کاخ سفید به دنبال ایجاد راه های قانونی برای مهاجرت اتباع آمریکای مرکزی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ریکاردو زونیگا فرستاده ویژه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: کاخ سفید به دنبال ایجاد مسیرها و راه های قانونی برای مهاجرت اتباع آمریکای مرکزی است.

بر اساس این گزارش، اظهارات فرستاده ویژه دولت بایدن در حالی است که طی ماه های اخیر تعداد مهاجرانی که قصد عبور غیرقانونی از مرز آمریکا را داشته اند، به طور چشمگیری افزایش داشته است.

وی در جریان سفر به گواتمالا اضافه نمود: کاخ سفید میخواهد حمایت هایی را برای مهاجران ارائه و پیشنهاد دهد، آن هم در راستای کوشش های بایدن برای تغییر سیاست های مرزی ایالات متحده.

افزایش چشمگیر مهاجران از سه کشور آمریکای مرکزی یعنی گواتمالا، هندوراس و السالوادور به یک چالش عظیم سیاسی برای دولت بایدن تبدیل شده است.

زونیگا یک روز پس از ملاقات با رئیس جمهور گواتمالا، با سایر مقام های ارشد دولت این کشور نیز ملاقات و درباره ارتقای امنیت و گسترش همکاری های مالی و تجاری و بهبود شرایط اجتماعی گواتمالا مذاکره نموده است.

زونیگا گفت: ما اینجا هستیم تا درباره کوشش های کاخ سفید برای ایجاد راه ها و مسیرهای قانونی برای مهاجران مذاکره کنیم، تا مهاجران نیازی به استفاده از مسیرهای غیرقانونی و خطرناک نداشته باشند.

این در حالی است که آمارهای اولیه حاکی است بیش از 171 هزار مهاجر در ماه مارس توسط مقام های آمریکایی در مرز مشترک این کشور با مکزیک بازداشت شده اند که این بالاترین رکورد ماهانه در دو دهه اخیر به شمار می رود.

ثبت رکورد بی سابقه بازداشت مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک نشانگر تشدید بحران انسانی و چالش عظیمی است که دولت جو بایدن با آن روبرو است.

بازداشت این تعداد مهاجران خارجی در مرز مکزیک از آوریل 2000 تا به امروز بی سابقه بوده است، یعنی وقتی که بیش از 180 هزار مهاجر بازداشت شدند.

این گزارش اضافه نمود: در ماه مارس بیش از 19 هزار کودک مهاجر بدون همراه و 53 هزار عضو خانواده که با همدیگر مسافرت می کردند، بازداشت شده اند. عظیمسالان تنها نیز 99 هزار نفر از این آمار را تشکیل داده است.

دولت بایدن برای اسکان بچه ها مهاجر جدیدی که به مرز مکزیک رسیده اند، با چالش های گسترده ای روبرو شده است. بحران شیوع ویروس کرونا نیز به مسائل دامن زده است.

تعداد مهاجران بازداشتی در ماه مارس با رشد 178 درصدی نسبت به ماه قبل روبرو شده است.

در حالی که جو بایدن هفته گذشته مدعی شده بود که بیشتر مهاجران به مکزیک بازگردانده شده اند ولی آمارهای جدید نشان می دهد بیش از 19 هزار نفر که در ماه فوریه در مرز گرفتار و بازداشت شده اند هنوز به مکزیک بازگردانده نشده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1550

به "کاخ سفید به دنبال ایجاد راه های قانونی برای مهاجرت اتباع آمریکای مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید به دنبال ایجاد راه های قانونی برای مهاجرت اتباع آمریکای مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید