تاکید رئیس جمهوری عراق برای کاهش تنش در منطقه

به گزارش شارژ 10، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهوری عراق امروز (سه شنبه) بر لزوم کاهش تنش در منطقه به منظور برقراری ثبات منطقه ای و بین المللی تاکید نمود.

تاکید رئیس جمهوری عراق برای کاهش تنش در منطقه

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در جریان ملاقات در کاخ السلام در بغداد با جیمز کلیفرلی، وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و جیمز هیپی، مقام ارشد وزارت دفاع انگلیس که طی سفر رسمی روز دوشنبه وارد بغداد شدند، اظهارات مذکور را ایراد کرد.

نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای بیان کرد، در این ملاقات روابط دوجانبه و راه های تقویت آن و مسائل مهم مشترک مورد آنالیز نهاده شد.

برهم صالح در این ملاقات بر اهمیت تقویت روابط میان دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، مالی، نظامی و بهداشتی و همکاری برای مقابله با چالش های جهانی و در راس آن مبارزه با تروریسم و تبعات بهداشتی و مالی ویروس کرونا تاکید نمود.

وی اضافه کرد، امنیت و ثبات منطقه در اولویت است. باید میزان تنش در منطقه کاهش یابد و مبارزه با تروریسم تا زمان برقراری امنیت و ثبات در سطح منطقه و بین المللی ادامه داشته باشد و عراق باید روی آن متمرکز گردد.

دو مقام انگلیسی نیز بر اهمیت همکاری برای کاهش تنش ها در منطقه و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید و بیان کردند، کشورشان به حمایت از امنیت و ثبات عراق پایبند بوده و خواهان تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1372

به "تاکید رئیس جمهوری عراق برای کاهش تنش در منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس جمهوری عراق برای کاهش تنش در منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید