چگونه زنجیره کرونا را قطع کنیم؟

به گزارش شارژ 10، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و سفر نکنند، دورهمی نروند و مهمان دعوت نکنند تا نسبت به قطع زنجیره اقدام گردد.

چگونه زنجیره کرونا را قطع کنیم؟

به گزارش گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر (وبدا)، سعید کشمیری اظهار کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز امروز (7 فروردین) 71 نفر است.­

وی اعلام کرد: نتیجه آزمایش کرونا ویروس چهار بیمار جدید ازجمله زن 30 ساله ساکن بوشهر مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه نمود: بیمار جدید دیگر نیز مرد 61 ساله ساکن کنگان بوده که سابقه مسافرت ندارد و دارای بیماری زمینه ای قلبی، دیابت و فشارخون است که با حال عمومی خوب بستری است.

کشمیری متذکر شد: بیمار جدید دیگر نیز آقایی 24 ساله ساکن شهرستان دشتستان بوده که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در حال حاضر با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی به سر می برد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه آمار فوتی های کرونا در استان بوشهر تا به امروز به پنج نفر رسیده است، اضافه نمود: متأسفانه یک بیمار 88 ساله ساکن شهرستان دشتستان که جواب نمونه آزمایش کرونا ویروس وی مثبت اعلام شد فوت نموده است و تا به امروز نیز برای صدور مجوز دفن وی منتظر جواب نمونه آزمایش بوده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تا امروز 55 نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بوشهر بستری هستند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان (71 نفر) تا به امروز 60 نفر از خبرنگارانن با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و 6 نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم ترین یاری مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، تأکید کرد: مردم تردد ننمایند، در خانه بمانند و سفر ننمایند، دورهمی نروند و مهمان دعوت ننمایند، توصیه های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمایند تا نسبت به قطع زنجیره اقدام گردد.

ناقل ویروس کرونا به سالمندان نباشیم

کشمیری با بیان اینکه ناقل ویروس کرونا به سالمندان نباشیم، اضافه نمود: سال جاری احترام به عظیم ترها، نرفتن خدمت ایشان است.

وی اعلام کرد: جان همه انسان ها باید برای ما مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اضافه نمود: مردم با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت نمایند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اعلام کرد: به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا خواهشمندم نظام سلامت کشور را همراهی نموده و با ورود اطلاعات صحیح در راستا شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشید.

انتهای پیغام/4078/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 863

به "چگونه زنجیره کرونا را قطع کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه زنجیره کرونا را قطع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید