با دز سوم ایمنی در مقابل اُمیکرون بیشتر خواهد بود

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران/لرستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چنانچه دز سوم واکسن انجام گردد ایمنی در مقابل اُمیکرون بیشتر خواهد بود.

با دز سوم ایمنی در مقابل اُمیکرون بیشتر خواهد بود

مریم کوشکی در نشست رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه علوم پزشکی لرستان با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای واکسیناسیون تا به امروز 3 میلیون و 100 هزار دز واکسن وارد لرستان شد که از این تعداد بیش از 2 میلیون و 717 هزار دز آن تزریق شد.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت هدف بالای 12 سال، 87.7 درصد از واجدین شرایط در استان دُز نخست، 76.1 درصد دُز دوم و 22.2 درصد دُز سوم را دریافت نموده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا جزو استان های خوب نیستیم اما رتبه بدی هم نداریم و در رتبه های میانه رو به پایین در بین استان های کشور قرار داریم.

کوشکی با تاکید بر لزوم استقبال مردم از واکسیناسیون عمومی، بیان نمود: البته 87.7 درصد عدد خوبی است چرا که ملاک 75 درصد بوده اما با توجه به جهش ویروس اعلام کردند که باید واکسیناسیون به سطح 90 درصد برسد.

وی گفت: تزریق دُز سوم به عنوان دُز یادآور با توجه به آغاز موج تازه ضرورت دارد و در این راستا آمادگی کاملی برای واکسیناسیون ایجاد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان توضیح داد: گفته می گردد چنانچه دز سوم واکسن انجام گردد ایمنی در مقابل اُمیکرون بیشتر خواهد بود.

کوشکی بیان نمود: کمبودی در تامین واکسن برای متقاضیان در استان نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2046

به "با دز سوم ایمنی در مقابل اُمیکرون بیشتر خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دز سوم ایمنی در مقابل اُمیکرون بیشتر خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید