چطور با خوابیدن وزن خود را کم کنیم؟

به گزارش شارژ 10، دستورات ساده ای به هنگام خواب وجود دارند که می توان با به کار بستن آن ها اقدام به کاهش وزن کرد.

چطور با خوابیدن وزن خود را کم کنیم؟

اگر شما نیز از جمله افراد تنبلی هستید که در پی کاهش وزن هستند، باید به شما بگوییم راه های ساده و موثری وجود دارند که به شما یاری می نمایند تا به تناسب اندام رسیده و کالری بسوزانید. از همه مهم تر این که برای انجام این کارها، نیازی به رفتن به باشگاه ندارید؛ بلکه می توانید تنها در زمان خواب کاری کنید که کالری بیشتری بسوزانید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با روش لاغری در خواب آشنا شوید.

روش لاغری در خواب

1- سعی کنید بدون پتو بخوابید

زمانی که شما در محیط سرد می خوابید، متابولیسم (سوخت و ساز بدن) شما افزایش می یابد و در نتیجه، شما در زمان استراحت، کالری بیشتری می سوزانید. طبق یک تحقیق، سرد بودن بدن به هنگام شب، اندازه چربی قهوه ای سالم را افزایش می دهد که همین امر، به خلاصی از قند اضافه در بدن یاری نموده و سبب می گردد تا کالری بیشتری سوزانده گردد.

ذکر این نکته لازم است که بیشتر چربی های بدن یک فرد، چربی سفید هستند. چربی سفید انرژی اضافی را درون چربی های بزرگی که در اطراف بدن جمع می شوند، ذخیره می نماید. انباشته شدن بیش از حد این نوع چربی می تواند منجر به اضافه وزن یا چاقی گردد. چربی قهوه ای فرق دارد. چربی قهوه ای، انرژی خود را در فضای کوچکی ذخیره می نماید و این چربی، غنی از میتوکندری بوده و انرژی را که باعث فراوری گرما می گردد، می سوزاند. باید دانست سرما می تواند چربی قهوه ای را فعال کند.

2- بیشتر بخوابید

مطالعات نشان داده اند که تنها یک ساعت خواب اضافه تر در هر شب به شما یاری می نماید تا بدون هیچ کوشش اضافی، بتوانید 270 کالری کمتری را در طول روز مصرف کنید. این میزان معادل حدود 4 کیلوگرم در سال است.

3- قبل از خواب یک شیک پروتئینی بنوشید

رفتن به رختخواب با معده خالی می تواند سبب گردد تا شب هنگام از خواب بیدار شوید و همین درست نخوابیدن در شب می تواند سبب افزایش وزن گردد. شما می تواند یک نوشیدنی شیک پروتئینی قبل از رفتن به رختخواب به این منظور بنوشید. از آن جایی که پروتئین نسبت به کربوهیدرات ها یا چربی، ترموژنیک تر است، باعث می گردد بدن کالری بیشتری برای گوارش و هضم آن بسوزاند.

باید بگوییم کلمه ترموژنیک به معنای فراوری گرما است و به مواد غذایی که روند چربی سوزی در بدن را افزایش می دهند مواد غذایی ترموژنیک می گویند.

4- به هنگام خواب، چشم بند بزنید

بر اساس یک تحقیق، افرادی که در تاریکی می خوابند، 21 درصد کمتر از افرادی که در نور کم می خوابند، دچار چاقی می شوند. پس اگر نمی خواهید اتاقتان را به طور کامل تاریک کنید، دست کم با چشم بند بخوابید.

5- گرسنه نخوابید

در حالی که مصرف کالری کمتر می تواند به کاهش وزن منجر گردد؛ اما حذف وعده شام می تواند برعکس عمل کند. زمانی که شما به شکلی ناگهانی مصرف کالری را کاهش می دهید، بدن شما به حالت گرسنگی می رود و در نتیجه، متابولیسم (سوخت و ساز) بدن شما را کاهش می دهد تا بتواند کالری ذخیره کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تخته گوشت را در 7 مرحله با سرکه تمیز کنید را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2196

به "چطور با خوابیدن وزن خود را کم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با خوابیدن وزن خود را کم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید