پیشگیری و بازدارندگی از اصول انتخاب اصلح است

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران/قم عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلام پیشگیری و بازدارندگی از مهم ترین شاخصه های کاندیدای اصلح دانست.

پیشگیری و بازدارندگی از اصول انتخاب اصلح است

مرتضی یوسفی راد در تبیین شاخصه های کاندیدای اصلح با اشاره به اینکه پیشگیری و بازدارندگی یکی از مهم ترین شاخصه های کاندیدای اصلح است، اعلام کرد: امروز آسیب های بسیاری در بخش های مختلف کشور وجود دارد و این موضوع می طلبد که رییس جمهور آینده در بحث پیشگیری و بازدارندگی از وقوع فسادها بسیار قوی باشد.

وی با بیان اینکه امروز باید برای مبارزه با مفاسد، مجازات های سنگینی وضع شده و بر اساس آن اقدام شود، گفت: پیشگیری از مفاسد، بی عدالتی ها، منفعت طلبی ها، تبعیض ها و مواردی از این قبیل از جمله مواردی است که باید در ویژگی های رییس جمهور آینده وجود داشته باشد؛ آن چیزی که مهم است این است که پیش از وقوع جرم و فساد جلوی آن گرفته شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه دومین شاخصه کاندیدای اصلح نظارت قوی است، شرح داد: امروز دولت ها به جای این که درصدد دخالت در برخی امور برآمده و خود را در امور جزئی دخیل بدانند، باید بعد نظارتی خود را تقویت کنند تا مردم در پناه این نظارت امنیت و رضایت داشته باشند.

وی حمایت از مردم را سومین ویژگی کاندیدای اصلح دانست و افزود: دولت ها باید سیاست های حمایتی داشته باشند تا خدمات به صورت عادلانه میان مردم توزیع شود و تبعیضی در این عرصه صورت نگیرد؛ آن کاندیدایی اصلح است که راهکارهای عدالت مدنی را مورد توجه قرار دهد و برای آن برنامه داشته باشد، نه این که صرفاً کارهای تبلیغاتی انجام داده و مسأله یارانه ها را مطرح کند.

یوسفی راد پرهیز از برنامه های روزمره و مقطعی و اجتناب از کارهای تبلیغاتی و وعده های بی حساب و کتاب را چهارمین و پنجمین شاخصه کاندیدای اصلح تلقی کرد و ادامه داد: امروز مردم باید در رأی دادن خود توجه داشته باشند که کدام کاندیدا برای پیشگیری از وقوع جرم و فساد برنامه راهبردی و کاربردی دارد.

وی با اشاره به اینکه ششمین شاخصه کاندیدای اصلح کارآمدی است، گفت: اگر دولت مردان مدیریت خوبی داشته باشند، مردم نسبت به حاکمیت خوش بین می شوند، اما اگر غیر از این باشد، مردم نسبت به نظام بدبین می شوند؛ امروز مشکل ناکارآمدی جدی در پیکره دولت داریم و دولت آینده باید توجه ویژه به مسأله کارآمدی داشته باشد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پاسخگویی و نقدپذیری را هفتمین و هشتمین شاخصه کاندیدای اصلح معرفی کرد و با تأکید بر ضرورت حضور پرشور و گسترده مردم پای صندوق های رأی اظهار کرد: امروز دولت ها باید در همه زمینه ها مردم را به صحنه بیاورند و بدانند اگر مردم در صحنه حاضر باشند، بدون شک کشور رشد و ترقی می کند؛ امروز دولت باید در بحث نظارت قوی شده و در عرصه اجرائیات حضور خود را کوچک تر کرده و با تأمین خدمات و تسهیلات، آنها را به مردم بسپارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1673

به "پیشگیری و بازدارندگی از اصول انتخاب اصلح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری و بازدارندگی از اصول انتخاب اصلح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید