پیاده روی افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد

به گزارش شارژ 10، نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد پیاده روی می تواند علائم افسردگی پس از زایمان را تا درصد قابل توجهی کاهش دهد.

پیاده روی افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران به نقل از مدیکال اکسپرس، همه گیری کووید-19 به این معنی است که زنان بی شماری در پی گزینه های درمانی سنتی پس از زایمان (مانند روانپزشکی و دارو) هستند که دسترسی به آن ها سخت تر است و متوجه می شوند که فعالیت بدنی می تواند کلیدی باشد.

یک مطالعه تازه غربی نشان می دهد که پیاده روی سریع، حداقل 15 دقیقه در روز، ممکن است پاسخ بسیاری از زنانی باشد که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند، اگرچه برخی موارد شدید ممکن است همچنان به مراقبت های پزشکی سنتی نیاز داشته باشند.

افسردگی می تواند باعث نوسانات شدید خلق و خو، خستگی و حتی احساس ناامیدی شود. حدود 23 درصد از تازه مادران در کانادا برخی از این علائم را تجربه می کنند، در حالی که مطالعات اخیر در اروپا و آسیا نشان می دهد این تعداد در طول همه گیری کووید-19 نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.

این اولین مطالعه در نوع خود که امروز از طریق مجله سلامت زنان منتشر شد، از طریق ورونیکا پنتلند دانشجوی کارشناسی غربی و استادیار مارک میچل از دانشکده علوم بهداشت رهبری شد.

پنتلند می گوید: افسردگی پس از زایمان می تواند تاثیرات عمده ای بر سلامت روان زنان و همچنین بر رشد کودک داشته باشد. اگر افسرده هستید، مراقبت از خود و در نتیجه، فرزندتان سخت تر است.

این مطالعه که داده های پنج پروژه تحقیقاتی شامل 242 شرکت کننده را تجزیه و تحلیل کرد، به زنان توصیه می کند 90 تا 120 دقیقه در هفته با شدت میانه راه بروند تا علائم افسردگی را کاهش دهند.

میچل گفت: پیاده روی نسبتا قابل دسترسی است و چیز عالی این است که می توانید آن را با کودکتان انجام دهید. اگر بتوانید سه یا چهار بار در هفته به مدت نیم ساعت یا حتی 15 دقیقه در روز با کودک خود در کالسکه بیرون بیایید، یافته های ما نشان می دهد که می تواند تفاوت بسیار زیادی در احساس شما ایجاد کند.

میچل، پنتلند و همکارانشان، از جمله پروفسور میشل موتولا، استاد دانشکده علوم بهداشت، دریافتند راه رفتن منجر به کاهش بالینی قابل توجهی در علائم افسردگی می شود و این پیشرفت ها حتی سه ماه پس از توقف برنامه های پیاده روی مادران باقی می ماند.

موانع طولانی مدت زیادی برای دسترسی به درمان، به ویژه برای سلامت روان، از جمله انگ اجتماعی، به حاشیه رانده شدن و تبعیض در جوامع نژادی وجود دارد. پنتلند گفت زمان انتظار و همه گیری جهانی ادامه دار فقط شرایط را بدتر کرده است.

او گفت: پیاده روی درمانی را فراهم می کند که بسیاری از این موانع را دور می زند. زمان مناسب تری برای یک راستا در دسترس برای درمان سلامت روان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1852

به "پیاده روی افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید