پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد

به گزارش شارژ 10، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با آزادسازی صادرات، اندازه محدودی صادرات مرغ انجام شد درحالیکه پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ در سال به سهولت وجود دارد.

پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد

آقای حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی مرغ زنده در سطح کشور 40 تا 41 هزار تومان است که براین اساس مرغ گرم باید با نرخ مصوب عرضه شود.

به گفته او، با مردمی سازی یارانه و کاهش 35 تا 40 درصدی سرانه مصرف راهی جز توزیع کالابرگ الکترونیکی نیست چرا که این موضوع در پایداری تولید، امنیت غذایی و سلامت جامعه تاثیر بسزایی دارد.

اسداله نژاد می گوید: با اصلاح نظام یارانه، جوجه ریزی از 130 میلیون قطعه به 85 تا 90 میلیون رسید که این امر کاهش 35 تا 40 درصدی تولید نشان می دهد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با مردمی سازی یارانه و آزادسازی صادرات، مقدار محدودی صادرات مرغ انجام شد، درحالیکه پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ در سال به سهولت وجود دارد.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ 59 تا 65 هزار تومان، ران مرغ 48 تا 60 هزار تومان، سینه مرغ 120 هزار تومان و فیله مرغ 130 هزار تومان است که مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب را گرانفروشی ناشی از نبود نظارت می داند.

با توجه به پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ در کشور، اما به سبب عدم رقابت در بازارهای جهانی دولت باید مشوق هایی در نظر بگیرد که مابه التفاوت جبران شود.

خبرنگاران اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2110

به "پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید