وبینار حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با صاحبان مشاغل و مسئولان استانی برگزار گردید

به گزارش شارژ 10، وبینار کشوری حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با صاحبان مشاغل، خیرین و مسئولان ارشد استانی برگزار گردید.

وبینار حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با صاحبان مشاغل و مسئولان استانی برگزار گردید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، وبینار کشوری حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با صاحبان مشاغل، خیرین و مسئولین ارشد استانی برگزار گردید. نقدی، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به سال جهش فراوری تاکید نمود: این وبینار کشوری به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان برای اولین بار و با موضوع کارآفرینی و ارتباط با صنعت به همین دلیل و با حضور شخصیت های برجسته کشوری و استانی و تعدادی از صنعت گران استان و روسای کارخانجات برگزار گردید.

نقدی با اشاره به وجود 2200 کارگاه و آزمایشگاه در کشور اظهار داشت: بیش از 60 درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می شود. دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین، رسالت و ماموریت خود را دنبال می نماید.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان هدف از برگزاری این وبینار را هم اندیشی و توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای استان با رویکرد کارآفرینی و ارتباط با صنعت اعلام کرد.

دکتر منتظر القائم، مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در امور خیرین گفت: شیک سازی حرفه ای تکنسین ها و معرفی فرهنگ رشته های مهارتی انجام پذیرد. ایشان همچنین به اخذ 101 رشته محل جدید با رایزنی با اصحاب صنعت اشاره نمود و گفت: مجوز تغییر سرفصل های این دانشگاه و بروز کردن فصول درسی از وزارت علوم اخذ شد.

سلامتی، مدیرکل دفتر امور هماهنگی مالی استانداری سمنان گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی مهارت محور است که توانسته است با تربیت نیروی کار ماهر و چیره دست همراه با پنجه های کارآمد گامی مثبت در جهت تامین نیروی کار صنایع استان بردارد.

آدینه ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: هدف دانشگاه فنی و حرفه ای خود اشتغالی، کارآفرینی و یاری به بهره وری نیروی کار است. دانشجویان مهارت های عملی را که در دانشگاه فنی و حرفه ای و در کارگاه ها و آزمایشگاه ها کسب می کنند باید در کارخانجات صنعتی نیز تجربه کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره نمود و گفت هدف دانشگاه فنی و حرفه ای خود اشتغالی، کارآفرینی و یاری به بهره وری نیروی کار است.

آلبویه، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان تاکید نمود: با توجه به نقش برجسته دانشگاه فنی و حرفه ای در ارائه آموزش های علمی، فنی و کاربردی به دانشجویان، افزایش تعامل و همکاری با این مجموعه دانشگاهی می تواند اثرات موثری در بخش صنعت به همراه داشته باشد.

دارایی، مدیرکل مخابرات منطقه سمنان اشاره نمود: بر اثر شیوع بیماری کرونا بستر آموزش مجازی در سطح این دانشگاه در دستور کار گرفت و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت سامانه مجازی بومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان 4 سرور مجازی با ظرفیت دسترسی بسیار بالا و پهنای باند بی نهایت و آپلود بدون مرز در اختیار اساتید ارجمند و دانشجویان گرامی این دانشگاه نهاده شد. مقرر شد به منظور توسعه زیرساخت ها و تحقق عملی کارآفرینی تفاهم نامه همکاری میان شرکت مخابرات منطقه سمنان و دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان منعقد شود.

دارایی گفت: با همکاری و هماهنگی بین این دو مجموعه تمامی سایت ها، کارگاه ها، آزمایشگاه ها، کلاس ها، خوابگاه ها و ستاد مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و دانشکده های استان به تکنولوژی فیبرنوری مجهز شده است و اساتید، همکاران و دانشجویان از اینترنت با کیفیت و سرعت بالا بهره مند شده اند.

جلالی، ریاست پارک علم و فناوری استان سمنان اعلام کرد: حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت با تشکیل پارک های علم و فناوری انجام شد و دانشگاه فنی و حرفه ای ارتباط بین صنعت و دانشگاه را در 3 مقوله مهم کار (اشتغال)، کارآفرینی و فن آفرینی را برقرار کرد. از هر 100 دانش آموخته دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از 60 درصد جذب بازار کار میشوند که آماری بسیار مطلوب برای این دانشگاه محسوب می شود و ما باید دانشجویان را به گونه ای تربیت نماییم تا ایجاد اشتغال کنند.

دوست زاده، قائم مقام مدیرعامل شرکت سام فر و رئیس هیئت مدیره شرکت گیتی تامین صنعت اعلام کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه به اقسام گوناگون شکل گرفته است که از جمله آن را می توان ارتباط کارآموزی و کارورزی دانست.

افتخاری، مدیرعامل شرکت تجیران نقش دانشگاه ها را در سرعت جهش فراوری بسیار کلیدی و عمده قلمداد کرد و وظیفه دانشگاه را شناخت احتیاج های تحقیقاتی بخش صنعت و رفع کردن آن ها دانست. افتخاری یکی از مسائل جامعه علمی بحث مهارتی است و مهارت آموزی در کنار مسائل علمی را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و به نقش علم و مهارت آموزی به عنوان دو اهرم تاثیرگذار جهت اشتغال تاکید نمود.

بوند، معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ه استفاده بیشتر از ظرفیت اساتید و دانشجویان جعت عارضه یابی واحد های صنعتی تاکید نمود و وظیفه معاونت صنایع کوچک را توسعه صنعتی بنگاه های خرد و متوسط دانست.

رهایی، مدیر کارخانه مجتمع صنعتی سمن آذین یادآور شد: احتیاج واحد های صنعتی به نیرو هایی است که بتوانند بصورت عملیاتی کار ها را انجام دهند و احتیاج صنعت باید با خروجی فارغ التحصیلان دانشگاه تناسب داشته باشد. فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای به دلیل اشراف به فنون مختلف احتیاجمندی صنعت را بیشتر متوجه خواهند شد و دغدغه اشتغال نخواهند داشت.

میرکو، رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد: 135 واحد صنعتی توانسته اند گواهی تحقیق و توسعه را اخذ کنند و از دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان انتظار میرود تا نسبت به اخذ رشته تحقیق و توسعه و فنی و مهندسی در سطح استان اقدامات لازم را انجام دهد.

میرکو مهمترین طرح های وزارت صمت را طرح ملی توانمندسازی فراوری و توسعه اشتغال پایدار (تاپ) اعلام کرد و هدف از این طرح را توسعه دانش بنیان بنگاه ها به وسیله بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقاء سطح مهارت فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه با هدف کاربردی شدن دانش و یافته های جدید علمی و فناوری اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و ظرفیت سازی اشتغال به وسیله خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1046

به "وبینار حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با صاحبان مشاغل و مسئولان استانی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وبینار حامیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با صاحبان مشاغل و مسئولان استانی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید