واکنش آمریکا به قطع کانال های ارتباطی پیونگ یانگ با سئول

به گزارش شارژ 10، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از اقدامات اخیر کره شمالی در قطع روابط با کره جنوبی احساس ناامیدی می کند.

واکنش آمریکا به قطع کانال های ارتباطی پیونگ یانگ با سئول

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، ایالات متحده از کره شمالی که از قطع کانال های تماس نظامی و سیاسی با کره جنوبی خبر داده بود خواست به فرایند دیپلماتیک بازشود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده همواره از پیشرفت روابط بین دو کره حمایت کرده است و از اقدامات اخیر کره شمالی احساس ناامیدی می کنیم. از پیونگ یانگ می خواهیم که به دیپلماسی و همکاری بازشود.

از سوی دیگر وزارت خارجه کره جنوبی روز سه شنبه گفت که از نزدیک با طرف آمریکایی پیرامون تحولات همسایه شمالی خود در ارتباط است.

گفتنی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی پیش از این از قطع خط ارتباطی مستقیم میان پیونگ یانگ- سئول به عنوان نخستین گام در راستا قطع کامل روابط دو کشور خبر داد.

طبق بیانیه ای که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، دولت پیونگ یانگ قصد دارد تمام روابط با همسایه جنوبی خود- کره جنوبی- را قطع کند.

در این بیانیه آمده است: ما به این نتیجه رسیدیم که هیچ ضرورتی برای دیدار رودررو با مقامات کره جنوبی وجود ندارد و تا زمانی که آنها باعث رنجش و ناراحتی ما می شوند، هیچ موضوعی برای مذاکره با آنها نداریم.

این بیانیه در ادامه می افزاید که در نخستین گام از قطع کامل روابط، خط ارتباط مستقیم با سئول قطع می شود.

گفتنی است که کره شمالی طی روزهای گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داد در صورت عدم جلوگیری از پخش اوراق علیه پیونگ یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور بسته خواهد شد.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی نیز گفته بود که در صورت سهل انگاری سئول در جلوگیری از فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به موافقتنامه نظامی منعقده در سال 2018 با کره جنوبی را فسخ خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1044

به "واکنش آمریکا به قطع کانال های ارتباطی پیونگ یانگ با سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به قطع کانال های ارتباطی پیونگ یانگ با سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید