همه چیز در خصوص خیابان شانزه لیزه، مشهورترین خیابان جهان!

به گزارش شارژ 10، خیابان شانزه لیزه پاریس | Avenue des Champs-Élysées

همه پاریس را به عنوان زیباترین و رمانتیک ترین شهر دنیا می شناسند و خیلی ها آرزو دارند برای یک بار هم که شده به این شهر سفر نمایند. پاریس جاذبه های فراوانی دارد و بناهای تاریخی، خیابان ها و محله های مشهوری در این شهر وجود دارند. اما در بین تمام این جاذبه ها و دیدنی ها، آوازه خیابان شانزه لیزه در سرتاسر دنیا پیچیده است و از قدیم این خیابان مرکز خرید، مد و سرگرمی و … بوده است. امروزه می خواهیم در خصوص خیابان شانزه لیزه صحبت کنیم و تاریخچه و اطلاعات لازم در خصوص مشهورترین خیابان دنیا را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به پاریس بزنیم.

همه چیز در خصوص خیابان شانزه لیزه، مشهورترین خیابان جهان!

تاریخچه شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه پاریس خیابانی بسیار بزرگ، وسیع و مشجر و سرسبز به طول نزدیک به 2 کیلومتر در دل شهر پاریس است و تقریبا تمام برندهای مشهور دنیا، کافه ها و رستوران های لوکس و مشهور در این خیابان حضور دارند. اما شانزه لیزه از چه زمانی به وجود آمد و چطور به این معروفیت عالمگیر دست پیدا کرد؟ اگر بخواهیم در خصوص تاریخچه این خیابان صحبت کنیم باید به سال 1640 میلادی برگردیم. در آن موقع در این منطقه فضاهای وسیع و خالی زیاد وجود داشت و به همین علت ردیفی از درختان در امتداد هم کاشته شدند که بعدها به یک خیابان تبدیل شد. جالب است بدانید که شانزه لیزه در زبان فرانسوی به معنای زمین های الیزه است که در اسطوره های یونانی معادل بهشت است. ژنرال کولبرن که در دربار لوئی چهاردهم کار می کرد ایده تبدیل کردن این منطقه به خیابانی مشهور و لوکس را بیان نمود و به این ترتیب خیابان شانزه لیزه مشهور به دنیا آمد.

در سال 1724 خیابان شانزه لیزه توسعه پیدا کرد و به سایز کنونی رسید و در سال 1994 پیاده روهای وسیع و بزرگ این خیابان بازسازی و نوسازی شدند و رفت و آمد در آن را راحت تر کردند. در سال 1858 ظاهر پیاده روهای خیابان به وسیله بارون هوسمان اصلاح و زیباسازی شد و ثروتمندان جامعه، اشراف و بانکداران به این خیابان نقل مکان کردند. در آن روزگار، خیابان شانزه لیزه خیابانی لوکس و اعیان نشین با عمارت های اربابی باشکوه و قصرها و کاخ های مجلل و زیبا بود که هنوز هم بعضی از آن ها به جای مانده اند.

امروزه مراکز خرید بزرگ و لوکس، فروشگاه های برند و مارک، کافه ها، رستوران ها و ادارات مختلف و مهمی در این خیابان وجود دارند و شانزه لیزه را به مکانی ایده آل برای پاریس گردی، خرید و آشنایی با فرهنگ پاریسی تبدیل نموده اند. بعلاوه ردیف درختان سرسبز و سر به فلک کشیده که در دو سمت خیابان قرار دارند شانزه لیزه را به یکی از زیباترین خیابان های دنیا تبدیل نموده اند. جالب است بدانید شانزه لیزه به علت معروفیت دنیای اش محل برگزاری مسابقات ورزشی بسیاری است و مثلا مرحله آخر مسابقه تور دو فرانس مشهور در خیابان شانزه لیزه برگزار می گردد. خیابان شانزه لیزه در شب هم بسیار تماشایی و پرجنب و جوش است و چراغانی ها و نورپردازی های مختلف جلوه ای بسیار رویایی به این خیابان داده اند. در مناسبت های مختلف مثل کریسمس و سال نو هم چراغانی ها و تزئینات بسیار زیبایی در این خیابان انجام می گردد که شاید تا به حال تصاویری از آن را دیده باشید.

پیاده روی در شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه به دو بخش تقسیم می گردد: بخش پایینی که به میدان کنکورد نزدیک تر است و ساختمان های باشکوه و معروفی مثل قصر اکتشافات یا پاله دو لا دِکوورت (Palais de la Découverte)، موزه هنری پتی پاله (Petit Palais) و کاخ بزرگ یا گراند پاله (Grand Palais) در همین بخش قرار دارند. بخش بالایی خیابان شانزه لیزه از میدان شارل دو گل آغاز می گردد که به میدان اتوال هم معروفیت دارد و طاق مشهور پیروزی پاریس در همین مکان قرار گرفته اند. در این بخش از شانزه لیزه باکلاس ترین و لاکچری ترین فروشگاه ها، رستوران ها، سینماها و مراکز خرید بزرگ و لوکس وجود دارند.

خیابان شانزه لیز در مقابل طاق پیروزی تمام می گردد و از آن جا خیابان لا گراند آرمه آغاز می گردد. خیابان لا گراند آرمه در نهایت به طاق بزرگ لا دفانس و محله مشهور لا دفانس می رسد و از آنجا می توان منظره بی نظیری به خیابان شانزه لیزه داشت.

جاذبه های مشهور در خیابان شانزه لیزه

شانزه لیزه حد فاصل میدان کنکورد و طاق پیروزی پاریس قرار گرفته و بناهای تاریخی و جاذبه های فراوانی در امتداد خیابان وجود دارند. بعضی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شانزه لیزه عبارتند از:

  • پتی پاله | Petit Palais
  • میدان کنکورد | Place de la Concorde
  • موزه دو لورانژری | Musée de lOrangerie
  • لا مادلن | La Madeleine
  • موزه دِزِگو دو پاریس | Musée des égouts de Paris
  • کاخ الیزه | Elysee Palace
  • مجسمه شار ل دو گل | La Statue du General de Gaulle
  • ساختمان تاریخی بالزاک | Le Balzac
  • مجسمه سیمون بولیوار | Simon Bolivar Statue

خرید در شانزه لیزه پاریس

خیابان شانزه لیزه علاوه بر جاذبه های تاریخی، مرکزی مشهور برای خرید کردن است. همان طور که گفتیم تمام برندهای لوکس و مشهور دنیا در شانزه لیزه شعبه دارند و اگر در پی خریدی لوکس و اوریجینال هستید این خیابان برترین انتخاب برای شما خواهد بود. برندهای مشهوری مثل لویی ویتون، دیور، اوگو باس، شنل، کنزو، رالف لورن، هرمس، لیوایز، گوچی، آدیداس، نایکی و صدها برند دیگر در شانزه لیزه شعبه دارند و برترین و جدیدترین محصولاتشان را به مشتریان عرضه می نمایند. علاوه بر این جواهرفروشی مشهور تیفانی هم در شانزه لیزه قرار گرفته است و جدیدترین جواهراتش را در بوتیکی بزرگ به مساحت 1000 متر مربع به مشتریان عرضه می نماید.

در شانزه لیزه علاوه بر فروشگاه ها و بوتیک های شیک، صدها کافه و رستوران لوکس و مشهور هم وجود دارند که همواره مملو از جمعیت هستند. اگر بعد از گشت و گذار و خرید در مشهورترین خیابان دنیا خسته و گرسنه هستید مطمئنا انتخاب های خوب و زیادی خواهید داشت. خیابان شانزه با طول حدودا 2 کیلومتر و صدها بوتیک و مغازه و مرکز و خرید یکی از بایدها در سفر به پاریس است و برای بسیاری از افراد سمبل و نماد پاریس محسوب می گردد.

منبع: introducingparis.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 2017

به "همه چیز در خصوص خیابان شانزه لیزه، مشهورترین خیابان جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص خیابان شانزه لیزه، مشهورترین خیابان جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید