هفته گذشته چند نفر بیکار شدند؟

به گزارش شارژ 10، خبرنگاران : براساس گزارش وزارت کار آمریکا، در هفته گذشته 742 هزار نفر در ایالت متحده بیکار شدند.

هفته گذشته چند نفر بیکار شدند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: با نزدیک شدن به فصل سرما و ماه های پایانی سال شیوع ویروس کرونا نه تنها در آمریکا کاهش نیافته بلکه فرایند مبتلایان به بیماری کووید 19 همچنان در حال افزایش است و محدودیت های اشتغال نیز تاثیر منفی بر بازار کار در آمریکا داشته است.

به دنبال تاثیر کلان کرونا بر اقتصاد آمریکا، وزارت کار این کشور روز پنجشنبه اظهار داشت که فرایند شمار هفتگی بیکاران برای اولین بار از اوایل ماه اکتبر (آبان) افزایش یافته و به 742 هزار نفر رسیده است.

پیش از این کارشناسان مالی تخمین زده بودند که فرایند شمار هفتگی بیکاران آمریکا باید به 710 هزار نفر برسد اما آمار بیکاران نسبت به تخمین کارشناسان مالی بیشتر است.

آمار ارائه شده توسط وزارت کار آمریکا نشان می دهد که بازار کار در این کشور برای بهبود با جهت ناپایدار روبه رو است، این در حالی است که شیوع ویروس کرونا به بالاترین رکورد روزانه رسیده و موج جدیدی از اعمال محدودیت و تعطیلی مدارس کشور را در بر می گیرد.

شمار بیکاران در آمریکا در حالی فرایند افزایشی پیدا کرده است که براساس مطالعه اجرا شده توسط اتاق فکر بنیاد قرن (The Century Foundation) با اتمام تاریخ بسته های حمایت مالی در پایانی سال در حدود 12 میلیون شهفرایند آمریکایی روز بعد از کریسمس دیگر بیمه بیکاری دریافت نمی کنند.

براساس گزارش بنیاد قرن در حالی در تاریخ 26 دسامبر (ششم دی ماه) دو بسته حمایت کرونایی دولت آمریکا به پایان می رسد که کنگره تا کنون هنوز هیچ بسته حمایتی جدیدی را به تصویب نرسانده است.

یکی از بسته های کمک های حمایتی کرونا، قانون امداد و امنیت مالی است که براساس این بسته شماری از بیکاران در مدت زمان شیوع ویروس کرونا بیمه بیکاری دریافت می کردند، در صورت پایان یافتن این بسته و عدم تمدید آن در حدود 7.3 میلیون شهفرایند بیکار آمریکایی از دریافت بیمه بیکاری محروم می شوند.

بسته دیگر حمایتی کرونا با عنوان جبران خسارت بیکاری اضطراری (PEUC) است که با اتمام آن نیز 4.6 میلیون شهفرایند آمریکایی که تا امروز بیمه بیکاری دریافت می کردند، دیگر قادر به دریافت آن نخواهند بود.

اندرو اشتتنر کارشناس بنیاد قرن بر این باور است که بسته های حمایت مالی دولت باعث شده که بسکمک از مشاغل و خانوارها در دوران کرونا سرپا بمانند و بتوانند در برابر تعطیلی ها طولانی مدت کرونا کنار بیایند.

به گفته اشتتنر، قطع این کمک ها در آینده ممکن است شوک دیگری بر خانوارها در آمریکا و اقتصاد وارد کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: sharj10.ir شناسه مطلب: 1308

به "هفته گذشته چند نفر بیکار شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته گذشته چند نفر بیکار شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید